Nový Passat GTE přijíždí na start jako Limuzína a Variant
Volkswagen pokračuje v elektrifikaci pohonu. Po modelu Golf GTE* následuje
nyní další velkosériově vyráběný model s hybridním pohonem a možností externího
nabíjení: Passat GTE. Nová varianta oblíbeného manažerského i soukromého vozu
představuje novou generaci mobility, která umožňuje jízdu s nulovými emisemi na
krátké vzdálenosti i cestování na dlouhé vzdálenosti s veškerým komfortem a
bezpečností. Tento Volkswagen tak propojuje současnost s budoucností. Je to vůz,
který boduje nejen nejprogresivnějším systémem pohonu naší doby, ale také
inovativními asistenčními, informačními a zábavními systémy, jejichž šíře nabídky
je v segmentu střední třídy bezkonkurenční.
Passat GTE přináší do své třídy zcela nová měřítka hospodárnosti. Přestože jeho
hybridní systém dosahuje nejvyššího výkonu 160 kW/218 k, činí kombinovaná spotřeba
paliva EU pouhých 1,6 l/100 km a kombinovaná spotřeba elektrické energie 12,2
kWh/100 km (Variant: 12,4 kWh/100 km). V režimu čistě elektrického pohonu je možné
na jedno nabití překonat vzdálenost až 50 kilometrů. Nový Volkswagen se za normální
provozních podmínek rozjíždí vždy čistě elektricky, a tím bez emisí. Režim "E-Mode"
může být aktivován také tlačítkem - například na konci jízdy při vjezdu do města. V
některých evropských městech, jako je Londýn, jsou proto řidiči modelu Passat GTE
osvobozeni od jinak běžné povinnosti platit mýtné poplatky za vjezd do centra.
Passat GTE je samostatná výbavová linie. Výbava kromě jiného zahrnuje individuální
prvky, které byly koncipovány speciálně pro model Passat GTE. V oblasti přídě mezi
ně patří specifická chromovaná maska chladiče s výrazným modrým pruhem. Modrá barva
symbolizuje u značky Volkswagen elektrickou mobilitu. Progresivní charisma modelu
Volkswagen Passat GTE je umocněno zcela nově navrženým nárazníkem s
charakteristickými světly LED pro denní svícení ve tvaru písmene C, které patří
společně s modrými stylistickými prvky mezi rozpoznávací znaky všech elektromobilů
a hybridních modelů s možností externího nabíjení značky Volkswagen.
Rovněž interiér byl koncepčně přizpůsoben novému systému pohonu. Inženýři a
designéři upravili panel sdružených přístrojů a do sériově dodávaného informačního
a zábavního systému vložili speciální menu se specifickými funkcemi a ukazateli
hybridního pohonu s možností externího nabíjení. Individualizovány byly rovněž
sériově dodávané detaily, mezi něž patří modré dekorační osvětlení, kůží obšitý
multifunkční volant s modrým stehováním, specifická řadicí páka GTE s modrým
stehováním a sedadla s rovněž modrou základní strukturou. Interiér je navíc
zušlechtěn ozdobnými prvky se vzhledem hliníku a leskle černým lakem.
Sportovní kontrast k režimu "E-Mode" vytváří režim "GTE", který se aktivuje
tlačítkem. Passat GTE v něm poskytuje nejvyšší výkon 160 kW/218 k a například
řízení a pedál plynu přecházejí v tomto režimu na dynamičtější charakteristiku.
Motor 1.4 TSI přispívá nejvyšším výkonem 115 kW/156 k, elektromotor 85 kW/115 k.
Maximální točivý moment hybridního pohonu s možností externího nabíjení činí 400
N.m. Všechny uvedené hodnoty znamenají suverénní dynamiku a mimořádné potěšení z
jízdy. Passat GTE, vybavený sériově šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG,
která byla vyvinuta speciálně pro hybridní pohon, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,4
sekundy (Variant: 7,6 sekundy). Nejvyšší rychlost je u obou verzí 225 km/h, v
režimu "E-Mode" 130 km/h.
Modely Passat GTE** a Passat GTE Variant***, které představují základní stavební
kameny v realizaci strategie značky Volkswagen v oblasti elektromobility, budou na
evropský trh uvedeny na podzim 2015.
*Golf GTE - spotřeba paliva, l/100 km: 1,7 - 1,5 (kombinovaná); spotřeba elektrické
energie, kWh/100 km: 12,4 - 11,4 (kombinovaná); emise CO2, g/km: 39 - 35
(kombinované); třída hospodárnosti: A+
**Passat GTE - spotřeba paliva, l/100 km: 1,7 - 1,6 (kombinovaná); spotřeba
elektrické energie, kWh/100 km: 12,8 - 12,2 (kombinovaná); emise CO2,
g/km: 39 - 37 (kombinované); třída hospodárnosti: A+
***Passat GTE Variant - spotřeba paliva, l/100 km: 1,7 - 1,6 (kombinovaná);
spotřeba elektrické energie, kWh/100 km: 12,9 - 12,4 (kombinovaná); emise
CO2, g/km: 39 - 37 (kombinované); třída hospodárnosti: A+