Matthias Müller představil další kroky koncernu Volkswagen
Matthias Müller, předseda představenstva společnosti Volkswagen
Aktiengesellschaft, představil pět nejdůležitějších kroků pro novou orientaci
koncernu. "Musíme zaměřit pohled nad rámec aktuální situace a vytvořit předpoklady
pro to, aby se mohl Volkswagen úspěšně rozvíjet," řekl Müller ve středu ve
Wolfsburgu. Představil pětibodový plán, jehož prostřednictvím chce zajistit, aby
Volkswagen patřil i v budoucnosti mezi vedoucí výrobce automobilů na světě. Müller
je přesvědčen, že "Volkswagen vyjde ze současné situace silnější než kdy dřív." A
dodal, že v příštím roce představí pilíře "Strategie 2025".
Předseda představenstva koncernu Volkswagen uvedl, že jeho nejdůležitější prioritou
je pomoc zákazníkům, kteří jsou dotčeni situací kolem vznětových motorů. "Kolem
našich zákazníků se točí veškerá práce našich 600 000 zaměstnanců po celém světě,"
řekl. Volkswagen intenzivně pracuje na efektivních technických řešeních. Realizace
bude zahájena v součinnosti se Spolkovým úřadem pro silniční provoz KBA
(Kraftfahrtbundesamt) v lednu 2016.
Druhou prioritou je nekompromisně důsledné pokračování a dokončení vyšetřování
směřujícího k vysvětlení událostí. "Musíme najít pravdu a poučit se z ní,"
prohlásil Müller. Volkswagen přitom provádí velmi pečlivé analýzy. Proto požádal
nad rámec již známých kroků o podporu auditorskou společnost Deloitte. Podle
Müllera musejí osoby, zodpovědné za příslušné události, počítat s tvrdými
následky.
Třetí prioritou je zavedení nových struktur v koncernu Volkswagen. "Hlavní
myšlenkou je více decentralizovat vedení našeho koncernu," řekl Müller. Značky a
regiony získají větší samostatnost. Představenstvo se bude starat mimo jiné o
strategie společné pro všechny značky, aby bylo možné využívat synergie a efektivně
vynakládat koncernové zdroje. "Důkladně prověříme aktuální portfolio více než 300
modelů, včetně přesného vyčíslení ziskovosti každého jednotlivého modelu."
Matthias Müller považuje za čtvrtou prioritu novou orientaci koncernové kultury a
vedení. Usilování o dokonalost, připravenost zaměstnanců k pracovnímu nasazení a
sociální odpovědnost v koncernu Volkswagen, to vše musí zůstat zachováno. Jsou však
nezbytné změny ve stylu komunikace a zacházení s chybami: "Potřebujeme kulturu
otevřenosti a spolupráce." Müller požaduje po každém ve Volkswagenu také více
odvahy, kreativity a podnikavosti.
Za pátou prioritu vyhlásil Müller transformaci Strategie 2018 ve Strategii 2025.
"Mnozí mimo společnost Volkswagen, ale částečně i u nás, nepochopili správně, že ve
Strategii 2018 jde o mnohem víc než jen o počty vozů. Mnohé bylo podřízeno přístupu
'výš, rychleji, dál', především ziskovost." Nejde však o to prodat o 100 000
vozidel více nebo méně než jiný velký konkurent. Jde o kvalitativní růst, řekl
Müller. V následujících měsících se bude pracovat na pilířích "Strategie 2025",
kterou koncern představí v polovině příštího roku.