Volkswagen zahajuje předprodej modelu Golf GTE
Volkswagen přichází po mimořádně úspěšném roce 2015 s intenzivní
produktovou ofenzivou, kterou zahajuje uvedení atraktivních novinek v čele s novým
modelem Golf GTE na český trh. Golf GTE je prvním vozem značky Volkswagen s
hybridním pohonem s možností externího nabíjení (Plug-in hybrid) na českém
trhu.
"Možnost tiché, komfortní a ekologické elektrické jízdy při každodenních
cestách po městě a neomezený dojezd díky spalovacímu motoru činí z modelu Golf GTE
ideální volbu pro všechny motoristy, kteří chtějí prožívat již dnes mobilitu
zítřka." říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti
Porsche Česká republika.
Nový Volkswagen Golf GTE, jehož cena na českém trhu byla stanovena na 1 009 900 Kč,
je dokonalým ztělesněním filozofie Think Blue. Atraktivní exteriér a interiér
zušlechťují vytříbené stylistické prvky v charakteristickém modrém odstínu, jímž se
odlišují modely Volkswagen s elektrifikovaným pohonem. Typický je také
nezaměnitelný oblouk světlometů LED pro denní svícení.
Čtyřdveřový Golf GTE je sériově vybaven mimo jiné klimatizací Climatronic,
tempomatem, palubním počítačem Premium, audiosystémem Composition Media,
multifunkčním volantem, paketem Světla a výhled, zadními světlomety LED a systémem
CarNet e-Remote.
CarNet e-Remote umožňuje řidiči dálkový přístup k různým funkcím automobilu. Pomocí
mobilního telefonu a aplikace CarNet e-Remote lze spustit a ukončit proces
nabíjení, zjistit úroveň a zbývající čas nabití a odpovídající dojezdovou
vzdálenost, nastavit čas aktivování klimatizace a vyhřívání vozu, zjistit polohu
zaparkovaného vozu, atd.
Základem hybridní soustavy modelu Golf GTE s možností externího nabíjení je
zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a elektromotor o výkonu 75 kW (102
k). Hnací síla soustavy je na kola přenášena prostřednictvím speciálně vyvinuté
šestistupňové převodovky DSG s trojitou spojkou.
Tlačítkem nového modelu Golf GTE se aktivuje hybridní režim poskytující maximální
jízdní dynamiku. Řidič má v tomto případě k dispozici celkový nejvyšší výkon 150 kW
(204 k) a maximální točivý moment 350 N.m. V jízdním režimu GTE lze dosáhnout
nejvyšší rychlosti 222 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 7,6 sekundy.
Kombinovaná spotřeba GTE je přitom pouhých 1,5 l/100 km, resp. 11,4 kWh/100 km, a
emise CO2 jsou jen 35 g/km.
V režimu čistě elektrického pohonu, který umožňuje jízdu nejvyšší rychlostí 130
km/h, vystačí kapacita lithium-iontového akumulátoru 8,7 kWh k ujetí až 50 km s
nulovými emisemi. Včetně plné nádrže benzinu může Golf GTE ujet až 939 km bez
doplňování paliva a nabíjení akumulátoru. Nejjednodušší možností nabíjení
akumulátoru je připojení k běžné domovní elektrické zásuvce prostřednictvím
nabíjecího kabelu se síťovou vidlicí. Standardní dobu nabíjení cca 3,5 hodiny lze
přibližně o hodinu zkrátit použitím na přání dodávané speciální nástěnné nabíječky
pro domácí garáž.