Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Souhlasím

Vyberte si z nabídky zimních kompletních kol.

Na kola Audi se kladou nejvyšší nároky. Musí splňovat prémiové standardy v oblasti špičkového designu, životnosti a kvality. K tomu přistupují jejich mimořádné vlastnosti, jako například široká nabídka velikostí, nové technologie loukotí a exkluzivní barevnost, vždy skvěle sladěné s příslušným modelem Audi. Pouze ta kola, která splňují všechny tyto nároky, smí nést označení Audi originální příslušenství®.

Zobrazit detail
  • Označení pneumatiky: Dunlop SP Wintersport 4D AO
  • Rozměr pneumatiky: 225/50 R17 98H XL
  • Provedení pneumatiky: R
  • Pneumatiky pro těžký náklad: XL
  • Velikost ráfku: 17
  • Rychlostní index: H
  • Profil pneumatiky: 50
  • Šířka pneumatiky: 225
  • Index nosnosti: 98
  • Cena za kompletní sadu: XXXX Kč
Zobrazit detail
  • Označení pneumatiky: Dunlop SP Wintersport 4D AO
  • Rozměr pneumatiky: 225/50 R17 98H XL
  • Provedení pneumatiky: R
  • Pneumatiky pro těžký náklad: XL
  • Velikost ráfku: 17
  • Rychlostní index: H
  • Profil pneumatiky: 50
  • Šířka pneumatiky: 225
  • Index nosnosti: 98
  • Cena za kompletní sadu: XXXX Kč
Zobrazit detail
  • Označení pneumatiky: Dunlop SP Wintersport 4D AO
  • Rozměr pneumatiky: 225/50 R17 98H XL
  • Provedení pneumatiky: R
  • Pneumatiky pro těžký náklad: XL
  • Velikost ráfku: 17
  • Rychlostní index: H
  • Profil pneumatiky: 50
  • Šířka pneumatiky: 225
  • Index nosnosti: 98
  • Cena za kompletní sadu: XXXX Kč
Zobrazit detail
  • Označení pneumatiky: Dunlop SP Wintersport 4D AO
  • Rozměr pneumatiky: 225/50 R17 98H XL
  • Provedení pneumatiky: R
  • Pneumatiky pro těžký náklad: XL
  • Velikost ráfku: 17
  • Rychlostní index: H
  • Profil pneumatiky: 50
  • Šířka pneumatiky: 225
  • Index nosnosti: 98
  • Cena za kompletní sadu: XXXX Kč
Zobrazit detail
  • Označení pneumatiky: Dunlop SP Wintersport 4D AO
  • Rozměr pneumatiky: 225/50 R17 98H XL
  • Provedení pneumatiky: R
  • Pneumatiky pro těžký náklad: XL
  • Velikost ráfku: 17
  • Rychlostní index: H
  • Profil pneumatiky: 50
  • Šířka pneumatiky: 225
  • Index nosnosti: 98
  • Cena za kompletní sadu: XXXX Kč
Zobrazit detail
  • Označení pneumatiky: Dunlop SP Wintersport 4D AO
  • Rozměr pneumatiky: 225/50 R17 98H XL
  • Provedení pneumatiky: R
  • Pneumatiky pro těžký náklad: XL
  • Velikost ráfku: 17
  • Rychlostní index: H
  • Profil pneumatiky: 50
  • Šířka pneumatiky: 225
  • Index nosnosti: 98
  • Cena za kompletní sadu: XXXX Kč

Jak vzniká originální design kol Audi

Vývoj kol Audi originálního příslušenství® se dělí na proces designování a technického navrhování. Cílem je propojit výrazný až fascinující vzhled s technickou funkčností
na míru pro konkrétní vozidlo.

Více

Proces návrhu a realizace

1. Zahájení: Na první poradě stanoví vývojové a designérské oddělení základní technické parametry kol, která se mají navrhnout. K nim mimo jiné patří požadovaná velikost
kola a jeho úprava podle polohy brzdy. Již v této rané fázi je kladen důraz na kompatibilitu kol
z nabídky Audi originálního příslušenství®, příkladem může být lícování při zástavbě do vozidla.

2. Designové studie: Designér vypracuje první návrhy podtrhující výraz a charakteristické linie konkrétního vozidla.

3. Zpracování v CAD: Vybrané designové skici se pomocí počítačového konstruování převedou do trojrozměrných modelů. Tak lze již v tomto stadiu posoudit obtížnost výroby daného kola, například pomocí simulace lití.

4. Další vývoj designu: Designéři upřesňují design kola a jeho působení v kombinaci
s vozidlem. V tomto kroku se mimo jiné používá takzvaný powerwall. Počítač při tom vymodeluje virtuální obraz příslušného vozidla včetně kol a na zařízení powerwall ho zobrazí v originální velikosti. Při tom je možné toto virtuální vozidlo nejen otáčet a převracet, kolo lze také pozorovat z různých úhlů. Možné jsou dokonce i simulace různých světelných podmínek.

5. Model: Z plastu Ureol vznikne první fyzický model kola, jehož rozměry již odpovídají skutečnému kolu.

6. Rozhodnutí: Grémium odborníků rozhodne o definitivním schválení k vývoji. Hlavní je posouzení technické kompatibility kola s vozidlem a jeho integrace do designu konkrétního vozu. Po dokončení procesu navrhování následuje přímý přechod do fáze konstrukce, tj. technického přizpůsobení
kola vozidlu. Rozhoduje se o posledních detailech, například o potřebném zesílení kola nebo o možnostech, jak snížit jeho hmotnost.

Ne každá pneumatika obstojí a stane se Audi originální pneumatikou

Důraz na kvalitu klade společnost Audi již ve fázi vývoje. Tento proces doprovázejí četné testy prováděné v úzké spolupráci s renomovanými odborníky ze společnosti TÜV SÜD Automotive GmbH. 

Více

Proces návrhu a realizace

1. Zahájení: Na první poradě stanoví vývojové a designérské oddělení základní technické parametry kol, která se mají navrhnout. K nim mimo jiné patří požadovaná velikost
kola a jeho úprava podle polohy brzdy. Již v této rané fázi je kladen důraz na kompatibilitu kol
z nabídky Audi originálního příslušenství®, příkladem může být lícování při zástavbě do vozidla.

2. Designové studie: Designér vypracuje první návrhy podtrhující výraz a charakteristické linie konkrétního vozidla.

3. Zpracování v CAD: Vybrané designové skici se pomocí počítačového konstruování převedou do trojrozměrných modelů. Tak lze již v tomto stadiu posoudit obtížnost výroby daného kola, například pomocí simulace lití.

4. Další vývoj designu: Designéři upřesňují design kola a jeho působení v kombinaci
s vozidlem. V tomto kroku se mimo jiné používá takzvaný powerwall. Počítač při tom vymodeluje virtuální obraz příslušného vozidla včetně kol a na zařízení powerwall ho zobrazí v originální velikosti. Při tom je možné toto virtuální vozidlo nejen otáčet a převracet, kolo lze také pozorovat z různých úhlů. Možné jsou dokonce i simulace různých světelných podmínek.

5. Model: Z plastu Ureol vznikne první fyzický model kola, jehož rozměry již odpovídají skutečnému kolu.

6. Rozhodnutí: Grémium odborníků rozhodne o definitivním schválení k vývoji. Hlavní je posouzení technické kompatibility kola s vozidlem a jeho integrace do designu konkrétního vozu. Po dokončení procesu navrhování následuje přímý přechod do fáze konstrukce, tj. technického přizpůsobení
kola vozidlu. Rozhoduje se o posledních detailech, například o potřebném zesílení kola nebo o možnostech, jak snížit jeho hmotnost.

Pneumatika se podílí až 20% na spotřebě paliva

Základní požadavky na bezpečnost a ekologickou nezávadnost pneumatik pokrývají 3 faktory na energetickém štítku EU - valivý odpor, přilnavost za mokra a vnější hlučnost. Jen pro faktor přilnavosti testují nezávislé zkušebny průměrně 15 kritérií. Audi jde však ještě dál: u originálních pneumatik Audi se sledují nejenom 3 faktory, ale 50 výkonnostních parametrů, které se zohledňují při vývoji pneumatik.