"Blind Spot"-Senzor

Vaše Polo Vám pomůže při změně jízdního pruhu i při couvání z řady stojících vozidel.

 

Učí se to každý žák autoškoly - díky ohlédnutí se přes rameno zjistí, zda se v tzv. "mrtvém úhlu" nenachází jiné vozidlo. Nyní je i pro Polo GTI (spotřeba paliva (l/100 km): město - 7,7; mimo město - 4,9; kombinovaný provoz - 5,9; emise CO₂ (g/km): kombinovaný provoz - 134; energetická třída: C¹) k dispozici systém "Blind Spot" senzor, který prostřednictvím signalizace ve vnějším zpětném zrcátku okamžitě upozorňuje řidiče na potenciální nebezpečí², jakmile se do prostoru "mrtvého úhlu" dostane jiné vozidlo. Jestliže řidič i přesto zapne směrovku, začne LED signalizace ve skle vnějšího zpětného zrcátka blikat a upozorňuje na nebezpečí. Volitelný "Blind Spot" senzor pracuje již od rychlosti 15 km/h a dodává se společně s asistentem pro "vyparkování".

Asistent pro "vyparkování" Vás podporuje při couvání z řady stojících vozidel.² Systém prostřednictvím senzorů v zadním nárazníku monitoruje dopravu v příčném směru za automobilem. Při kritickém přiblížení jiného vozidla varuje řidiče akustickým tónem a signalizací na displeji rádia nebo navigačního systému. V případě, že řidič na varování nereaguje, systém automobil zabrzdí a může tak hrozící kolizi zcela zabránit nebo alespoň zmírní její následky.

 

 

1. Uvedené hodnoty jsou získávány předepsaným způsobem měření. Údaje se nevztahují na konkrétní vozidlo a nejsou součástí nabídky, ale slouží pouze pro účely srovnání jednotlivých typů vozidel. Spotřeba paliva/spotřeba energie a emise CO₂ konkrétního vozidla závisí nejen na hospodárném využití paliva/energie uložené v baterii, ale jsou ovlivněny také způsobem jízdy a dalšími netechnickými faktory (např. okolními podmínkami).

Dodatečná výbava a příslušenství (nástavby, pneumatiky atd.) mohou mít za následek změnu jízdních parametrů, např. hmotnosti, valivého odporu či aerodynamických vlastností, a mohou tak kromě počasí a podmínek v dopravě ovlivnit spotřebu paliva i jízdní výkony. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO₂ platí v určitém intervalu a mohou se lišit v závislosti na zvoleném formátu pneumatik a použití prvků výbavy na přání.

Podle pokynů směrnice ES 1999/94, v platném znění, je návod na měření spotřeby paliva, emisí CO₂ a energetické spotřeby, který obsahuje údaje pro všechny nové modely osobních automobilů, zdarma k dostání na všech prodejních místech v rámci celé Evropské unie.

Energetické třídy hodnotí vozidla podle produkovaných emisí CO₂ při zohlednění jejich provozní hmotnosti. Automobily, které dosahují průměrných hodnot, jsou zařazeny do třídy D. Vozidla, jež dosahují lepších hodnot, než je aktuální průměr, jsou klasifikována do třídy A+, A, B nebo C, a ta, jejichž hodnoty jsou vyšší než současný průměr, jsou zařazena do třídy E, F nebo G.

2. V rámci možností daných systémem.

Zavřít
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Souhlasím