Jak funguje tepelné čerpadlo?

V porovnání se spalovacím motorem nevzniká při provozu elektromobilu dostatek odpadního tepla pro vytápění interiéru vozu. Řešením je použití vysoce účinného tepelného čerpadla, které využívá chladivo stlačené pod vysokým tlakem. Vznikající teplo pak stačí k tomu, aby zvýšilo teplotu chladného vzduchu proudícího přes výměník.

Přitom se z baterie vozu spotřebuje méně energie pro vysokonapěťové topení. To má pozitivní vliv na dojezdovou vzdálenost, která je tak podstatně větší než u elektromobilů bez tepelného čerpadla.

Prioritou je udržitelný rozvoj: Kromě výroby modelů ID.3 a ID.4 s neutrální bilancí emisí CO₂¹ přebírá Volkswagen odpovědnost za ochranu klimatu i pokud jde o volbu chladiva. Jako první na světě totiž v tepelném čerpadle používá přírodní chladivo R744, které má neutrální dopad na klima. Díky vysokému stupni účinnosti je to nejefektivnější způsob, jak zajistit vytápění elektromobilu při nízkých venkovních teplotách.

1) Emise CO₂ jsou v co možná největší míře snižovány a eliminovány bezprostředně u společnosti Volkswagen. Ke snižování a eliminaci emisí CO₂ jsou zavázáni také všichni dodavatelé. Emise CO₂, které nelze eliminovat ani snížit ve společnosti Volkswagen a prostřednictvím závazných smluv ani v dodavatelském řetězci, jsou ve srovnatelné výši kompenzovány certifikovanými projekty na ochranu klimatu.

Zavřít
Zavřít
Start Video

Čistě elektrické SUV
ID.4

 

Jejda!
Zdá se, že váš prohlížeč není aktuální. Možná náš web nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) stále funguje dobře.

Doporučujeme aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit dobrý zážitek kdekoli na internetu.

Děkuji za vaši návštěvu a bavte se,
Váš tým Volkswagen
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.
24px/interior (not final) Created with Sketch.
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.