Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Souhlasím

O elektromobilitě

Proč elektromobilita

TICHO. To je první věc, která Vás při jízdě s elektromobilem napadne. Nejdřív by Vás to mohlo znepokojit, ale pak si zvyknete. Elektromobilita je dopravou budoucnosti. Jde o ekologický a udržitelný způsob dopravy, který neprodukuje primární emise. Jde o dopravu budoucnosti, která se dříve či později bude týkat každého. Elektromobil je auto, které jezdí potichu, nepotřebuje naftu či benzín. Stačí mu elektrická zásuvka. Často bývá rychlejší, silnější a rozhodně je efektivnější, než auta s konvenčním motorem.

Vize elektromobility Volkswagen Group

Jak koncern Volkswagen vidí svoji budoucí produkci?

Odhadujeme, že do roku 2025 každý čtvrtý nový vůz koncernu Volkswagen by mohl být čistě elektrický. Podle vývoje trhu hovoříme až o 3 milionech elektromobilů koncernových značek každý rok. Do roku 2025 koncern uvede na trh více než 80 elektromobilů, z toho pět desítek bude čistě elektrických a 30 plug-in hybridů.

A konečně, do roku 2030 bude mít Volkswagen Group elektrifikované celé modelové portfolio. To znamená, že mezi 300 stovkami modelů koncernu bude vždy alespoň jedna verze elektrifikovaná. Pro dosažení tohoto ambiciózního cíle vyčlení koncern do roku 2030 investice ve výši 30 miliard euro.

Jak funguje elektromobil

Oproti dnes již klasickým spalovacím motorům, mají elektromobily několik výhod. Jejich provoz je ekologicky čistší i s ohledem na výrobu elektřiny v tepelných elektrárnách. Tento typ vozidel nezamořuje ulice výfukovými plyny. Elektromobily jezdí potichu jako myšky. Neobtěžují okolí hlukem, což auta předurčuje do provozu v městské džungli.

Nejdůležitější součástí elektromobilu je baterie. V minulosti se automobilky potýkaly s jejich krátkou životností. Nynější moderní akumulátory zvládnou přes 150 tisíc kilometrů. Pokud je vozidlo vybavené BMS (Battery Management System) a tepelnou ochranou akumulátorových článků, o baterii se nemusíte v podstatě starat.

Baterie je propojena s elektromotorem (elektromotory), které pohánějí jednotlivé nápravy či rovnou kola. Takto vynaložená energie se může vrátit při zpomalování a brždění. V průběhu jízdy tak elektromobil spotřebovává elektrickou energii, avšak nevypouští spaliny.

Elektromobil nemá spalovací systém, výfukový systém, olejový systém. Není nutno opravovat výfuk, měnit olej nebo filtry. I proto jsou náklady na údržbu výrazně nižší než u vozidel s klasickým motorem.

Hybridní pohon kombinuje výhody elektřiny a benzínu

Hybridní pohon kombinuje elektřinu a spalovací motor, ve kterém obyčejně zužitkovává energii benzínu. Můžeme rozlišit 3 základní verze.

·       Elektrický pohon hraje prim, spalovací motor nastupuje, teprve až se vybije akumulátor (Plug-in hybrid). Auto je možné nabíjet ze zásuvky.

·       Elektrický pohon pracuje při nižších, spalovací motor při vyšších rychlostech. (Full Hybrid)

·       Hybridní pohon založený především na spalování benzínu, elektromotor slouží například pro rekuperaci (znovuvyužití) energie vynaložené na brzdění. (Mild-hybrid)

Slovník pojmů

BEV