Menu
Zavřít

Plug-in hybridní modely Volkswagen

 

To nejlepší z obou světů pro všechny životní situace

Mají nižší spotřebu, vysoký výkon a nabízejí ještě pohodlnější jízdu. Plug-in hybridy si berou to nejlepší ze světa elektrických i spalovacích motorů a hrají důležitou roli v cestě za čistou mobilitou. Díky chytrému rozložení sil mezi benzinový a elektrický motor bez problémů zvládají jízdu na dlouhé vzdálenosti, ale i městský provoz s nulovými lokálními emisemi. Při jejich správném používání pak dokáží také výrazně ušetřit.

Hlavní výhody plug-in hybridních vozů

-    Umožňují lokálně bezemisní provoz.

-    Jízda je díky podpoře elektrického pohonu zábavnější a dynamičtější.

-    Mají výrazně nižší emise i spotřebu ve srovnání s benzinovými, naftovými a hybridními modely.

-    V Česku jsou osvobozeny od silničních daní, dálničních poplatků a v některých městech i od poplatků za parkování.

Univerzálnost na prvním místě

Díky možnosti čistě elektrického provozu a externího dobíjení jsou plug-in hybridy univerzály v pravém slova smyslu a nabízejí opravdu široké spektrum použití. Většina lidí jezdí denně trasy do 20 kilometrů a delší jen o víkendech či během dovolené. Právě pro takový provoz je plug-in hybrid ideálním řešením.

Komu se hybridy vyplatí?

 

Jan Novák pravidelně dojíždí 25 kilometrů do práce ve firmě Panorama, která sídlí na Praze 6. Se svým Passatem GTE pravidelné jízdy zvládá i na čistě elektrický pohon, čímž šetří peníze i přírodu. Auto dobíjí doma za levný noční proud a k dispozici má dobíjení i v práci. Často jezdí na pracovní schůzky do centra, kde auto může nechat klidně na modré zóně díky registrační značce začínající písmeny EL. Šetří díky tomu i za parkování a případné pokuty.

Kolik ve městě ušetří?

 

Při uvedeném provozu a reálné spotřebě 15kWh/100 km představují provozní náklady zhruba 5 korun na jednu cestu o vzdálenosti 25 kilometrů při použití Passatu GTE a nabíjení vozu v nočním tarifu (za cenu 1,34 koruny za kWh). Kdyby na stejné cestě Jan Novák trápil studený diesel s ranní spotřebou 7 litrů na 100 kilometrů, za naftu by zaplatil asi 50 korun. Navíc ušetří za parkovné, a protože jeho zaměstnavatel elektromobilitě fandí, může Jan nabíjet v práci zdarma.

Náklady na jízdu v GTE a TDI vychází při dlouhodobém srovnání následovně:

-    GTE: při spotřebě 1,5 l na 100 km a ceně litru naturalu 28 Kč = cca 0,40 Kč/km

-    TDI: při spotřebě 4,7 l na 100 a ceně litru nafty 27 Kč = cca 1,30 Kč/km

Teoreticky tak GTE jezdí za třetinové náklady oproti naftě. K tomu pak můžete ještě připočíst další výhody, jako jsou úspora za parkovné, silniční daň (1580 Kč ročně) a dálniční známka (1500 Kč ročně).


Uvedené ceny v příkladu vycházejí z cenové hladiny energií a PHM v září 2021.

Spotřeba je nižší i mimo město

 

I na delších trasách umí plug-in hybridní vozy nabídnout ekonomickou jízdu. Jan Novák s Passatem GTE dosahoval po několika měsících na delších vzdálenostech průměrné spotřeby 3,9 litru benzínu na 100 kilometrů. TDI by si na stejných trasách reálně vzalo nějakých 6,5 litru nafty. Na kilometru tak díky tomu ušetří až 80 haléřů.

Úspora s Passatem GTE pro běžné roční nájezdy:

-    Běžný zákazník: při typickém ročním nájezdu 18 000 km dokáže ušetřit cca 15 200 Kč

-    Firemní zákazník: při typickém ročním nájezdu 38 000 km dokáže ušetřit cca 30 000 Kč


Další významnou úsporu představuje servis. Brzdný účinek zajišťuje z velké části samotný elektromotor, který kinetickou energii mění na elektrickou a ukládá ji do akumulátoru. To významně přispívá ke snížení opotřebení brzd. Těm nejzdatnějším "rekuperistům" dokážou brzdy vydržet až 200 tisíc km bez výměny.

Jak plug-in hybridy vlastně fungují?

 

Plug-in hybridní vozy, obecně označované jako PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), kombinují dva různé pohony: elektrický a spalovací motor. Jak název napovídá, baterii lze nabíjet i z externího zdroje jako u elektrických vozů. Plug-in hybridní vozy tak dokážou jet i pouze na elektrický pohon, nebo využívají kombinaci benzinového a elektrického motoru, díky čemuž produkují podstatně méně emisí.

Ve zkratce: s PHEV dostanete hned dvojnásobný požitek z jízdy za poloviční náklady. Nová generace baterií totiž dokáže pojmout až o 50 % více energie a díky tomu můžete mít dojezd až 70 kilometrů na čistě elektrický pohon (podle vybraného modelu).

Objevte všechny typy hybridního pohonu
ve vozech Volkswagen

eHybrid (Plug-in hybrid)

Tyto modely jsou zaměřené na perfektní symbiózu elektrického a benzinového motoru. Skládají se z 1,4 litrového motoru TSI, hybridního modulu s elektromotorem, 6stupňové dvojspojkové převodovky DSG a lithium-iontové baterie. Tyto modely přinášejí ekologičtější mobilitu pro každodenní použití, lze je dobíjet externě z nabíječky a jsou schopné čistě elektrického provozu na několik desítek kilometrů. 

GTE (Plug-in hybrid)

Modely této řady jsou takové sportovněji pojaté eHybridy. Kombinují v sobě dynamiku a vybavení z řady GTI, ovšem v ekologičtějším a úspornějším pojetí, které umožňuje právě elektromotor. Ten jim umí dodat ale i tzv. boost při akceleraci a díky tomu je jízda s nimi dvakrát zábavnější.

eTSI (Mild-Hybrid)

Mild-hybridní vozy obsahují 1,5 litrový motor TSI, který doplňuje 48voltový elektrický systém se sedmistupňovou převodovkou DSG. Lithium-iontová baterie se dobíjí za jízdy a elektrický motor v těchto modelech při jízdě vypomáhá tomu spalovacímu, což prakticky znamená hlavně úsporu paliva a vyšší dynamiku. Na rozdíl od plug-in hybridů je nelze dobíjet ze zásuvky. Ale např. při setrvačné jízdě dokáží zcela odpojit spalovací motor a tím zvýšit úsporu paliva.

Nabídka plug-in hybridních modelů

Golf eHybrid a Golf GTE

Automobilová ikona v digitálním provedení. Spojení elektrického a benzinového motoru dalo Golfu eHybrid výkon 150kW (204 koní). U sportovně laděného GTE je pak kombinovaný výkon ještě vyšší a dosahuje úctyhodných 180 kW (245 koní).

Vše o modelech Golf eHybrid a Golf GTE

Passat Variant GTE

Provedení GTE má jako každý Passat Variant dostatek prostoru pro práci, rodinu a sport. Navíc nabízí dostatečný dojezd na čistě elektrický pohon. Díky lithium-iontové baterii o využitelné kapacitě 13 kWh dokáže na elektřinu ujet až 72 km. Kombinovaný výkon hybridní soustavy pak činí 160 kW (218 koní).

Vše o modelu Passat Variant GTE

Tiguan eHybrid

Plug-in hybridní verze má skvělou dynamiku. Celkový výkon soustavy zde činí 180 kW (245 koní) a model nabízí čistě elektrický dojezd až 50 km.

Vše o modelu Tiguan eHybrid

Touareg R

Nová ikona výkonu. Náš nejsilnější model v nabídce díky přidanému elektromotoru dosahuje ve verzi Touareg R ohromujícího výkonu 340 kW (462 koní).

Vše o modelu Touareg R

Arteon eHybrid a Arteon Shooting Brake eHybrid

Elegance a neuvěřitelně pohodlná i dynamická jízda, to je naše vlajková loď zvaná Arteon. Nabízí nezaměnitelný styl, ale také čistě elektrický dojezd až 70 km. Prostě ideální volba pro progresivní manažery, kteří myslí na budoucnost i efektivitu.

Vše o modelech Arteon eHybrid a Arteon Shooting Brake eHybrid

 

Proč si vybrat auto s hybridním pohonem? 

 

 

Větší výkon, větší zábava

Například hybridní Touareg R nabízí skvělou dynamiku díky kombinovanému výkonu 340 kW (462 koní). Elektrický pohon přidává turbo motoru V6 lepší akceleraci, a představuje tak doslova dvojnásobný řidičský zážitek. 

Doveze vás dál

Při každodenním dobíjení můžete běžné cesty a nákupy vyřešit čistě s elektrickým pohonem. A na dlouhé vzdálenosti se dojezd a efektivita pohonného ústrojí přizpůsobí tak, abyste dojeli co nejdál za co nejnižší spotřebu.

Krok pro udržitelnou mobilitu

S využitím obnovitelných zdrojů energie pro nabíjení a možnosti jízdy čistě na elektrický pohon představují hybridy další krok pro snižování emisí z dopravy. Každý řidič hybridu tak pomáhá dělat rozdíl.

Možnost nabíjet kdekoliv

Díky spalovacímu motoru dojezd řešit nemusíte, díky širokým možnostem dobíjení ho při většině běžných jízd ale asi ani nevyužijete. Lithium-iontovou baterii totiž můžete dobíjet jak prostřednictvím domácího wallboxu, klasické 230V zásuvky, nebo na veřejních nabíjecích stanicích.

Dobíjejte kdekoliv, doma i na cestách

 

ID.Charger, MOON a WeCharge

Jednou z hlavních výhod plug-in hybridních vozů je možnost dobíjet takřka kdekoliv. Postačí vám totiž jakákoliv 230V zásuvka. Abyste nabíjení měli plně pod kontrolou, doporučujeme si pořídit wallbox ID.Charger nebo značkové řešení MOON, se kterými budete dobíjet rychleji. S kartou WeCharge se vám navíc zpřístupní tisíce veřejných dobíjecích stanic po celé Evropě.

Chci více informací nebo konkrétní nabídku
přímo od prodejce

Vyberte si svého prodejce. Ozve se Vám co nejdříve zpět.

Jejda!
Zdá se, že váš prohlížeč není aktuální. Možná náš web nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) stále funguje dobře.

Doporučujeme aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit dobrý zážitek kdekoli na internetu.

Děkuji za vaši návštěvu a bavte se,
Váš tým Volkswagen