Menu
Zavřít

Hybridní modely Hybridní modely Volkswagen

 

To nejlepší z obou světů pro všechny životní situace

Mají nižší spotřebu, větší výkon a nabízí ještě pohodlnější jízdu. Plug-in hybridy si berou to nejlepší ze světa elektrických i spalovacích motorů a hrají důležitou roli v cestě za čistou mobilitou. Díky chytrému rozložení sil mezi benzinový a elektrický motor bez problémů zvládají jízdu na dlouhé vzdálenosti, ale i městský provoz s nulovými lokálními emisemi. Při jejich správném používání pak dokáží také výrazně ušetřit.

Hlavní výhody plug-in hybridních vozů

-    Umožňují lokálně bezemisní provoz.

-    Jízda je díky podpoře elektrického pohodu zábavnější a dynamičtější.

-    Mají výrazně nižší emise i spotřebu ve srovnání s benzinovými, naftovými a hybridními modely.

-    V Česku jsou osvobozeny od silničních daní, dálničních poplatků a v některých městech i od poplatků za parkování.

Univerzálnost na prvním místě

Díky možnosti čistě elektrického provozu a domácího dobíjení jsou plug-in hybridy univerzály v pravém slova smyslu a nabízí opravdu široké spektrum použití. Většina lidí jezdí denně trasy do 20 kilometrů a delší jen o víkendech či během dovolené. Právě pro takový provoz je plug-in hybrid ideálním řešením.

Komu se hybridy vyplatí?

 

Jan Novák pravidelně dojíždí 25 kilometrů do práce ve firmě Panorama, která sídlí na Praze 6. Se svým Passatem GTE pravidelné jízdy zvládá i na čistě elektrický pohon, čímž šetří peníze i přírodu. Auto dobíjí doma za levný noční proud a k dispozici má dobíjení i v práci. Často jezdí na pracovní schůzky do centra, kde auto může nechat klidně na modré zóně díky registrační značce začínající písmeny EL. Šetří díky tomu i za parkování a případné pokuty.

Kolik ve městě ušetří?

 

Při uvedeném provozu a reálné spotřebě 15kWh představují provozní náklady zhruba 5 korun na jednu cestu o vzdálenosti 25 kilometrů při použití Passatu GTE a nabíjení vozu v nočním tarifu (za cenu 1,34 koruny za kWh). Kdyby na stejné cestě Jan Novák trápil studený diesel s ranní spotřebou 7 litrů na 100 kilometrů, za naftu by zaplatil asi 50 korun. Navíc ušetří za parkovné, a protože jeho zaměstnavatel elektromobilitě fandí, může Jan nabíjet v práci zdarma.

Náklady na jízdu v GTE a TDI vychází při dlouhodobém srovnání následovně:

-    GTE: při spotřebě 1,5 l na 100 km a ceně litru naturalu 28 Kč = cca 0,40 Kč/km

-    TDI: při spotřebě 4,7 l na 100 a ceně litru nafty 27 Kč = cca 1,30 Kč/km

Teoreticky tak GTE jezdí za třetinové náklady oproti naftě. K tomu pak můžete ještě připočíst další výhody, jako jsou úspora za parkovné, silniční daň (1580 Kč ročně) a dálniční známka (1500 Kč ročně).

Spotřeba je nižší i mimo město

 

I na delších trasách umí plug-in hybridní vozy nabídnout ekonomickou jízdu. Jan Novák s Passatem GTE dosahoval po několika měsících na delších vzdálenostech průměrné spotřeby 3,9 litru benzínu na 100 kilometrů. TDI by si na stejných trasách reálně vzalo nějakých 6,5 litru nafty. Na kilometru tak díky tomu ušetří až 80 haléřů.

Úspora s Passatem GTE pro běžné roční nájezdy:

-    Běžný zákazník: při typickém ročním proběhu 18 000 km dokáže ušetřit cca 15 200 Kč

-    Firemní zákazník: při typickém ročním proběhu 38 000 km dokáže ušetřit cca 30 000 Kč


Další významnou úsporu představuje servis. Při brzdění se totiž energie ukládá do akumulátorů a díky rekuperaci se tak kolové brzdy výrazně šetří. Těm nejzdatnějším rekuperistům dokážou vydržet až 200 tisíc km bez výměny.

Jak plug-in hybridy vlastně fungují?

 

Plug-in hybridní vozy, obecně označované jako PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), kombinují dva různé pohony: elektrický a spalovací motor. Jak název napovídá, elektrická baterie se nabíjí z externího zdroje jako u elektrických vozů. Plug-in hybridní vozy tak dokážou jet i pouze na elektrický pohon, nebo využívají kombinaci benzinového a elektrického motoru, díky čemuž produkují podstatně méně emisí.

Ve zkratce: s PHEV dostanete hned dvojnásobný požitek z jízdy za poloviční náklady. Nová generace baterií totiž dokáže pojmout až o 50 % více energie a díky tomu můžete mít dojezd až 70 kilometrů na čistě elektrický pohon (podle vybraného modelu).

Hybridy nejsou jen PHEV, objevte další možnosti

 

Elektromobilita není jen jedna. Kromě plug-in hybridů a čistě elektrických modelů máte možnost vybrat si i další motorizace, které můžou lépe vyhovovat vašim potřebám. Zorientujte se v nich. 

Plug-in hybrid (eHybrid)

Plug-in hybrid (eHybrid)

Tyto modely jsou zaměřené na perfektní symbiózu elektrického a benzinového motoru. Skládají se z 1,4 litrového motoru TSI, hybridního modulu s elektromotorem, 6stupňové dvojspojkové převodovky DSG a lithium-iontové baterie. Tyto modely přinášejí ekologičtější mobilitu pro každodenní použití, lze je dobíjet externě z nabíječky a jsou schopné čistě elektrického provozu na několik desítek kilometrů. 

GTE

GTE

Modely této řady jsou takové sportovněji pojaté eHybridy. Kombinují v sobě dynamiku a vybavení z řady GTI, ovšem v ekologičtějším a úspornějším pojetí, které umožňuje právě elektromotor. Ten jim umí dodat ale i tzv. boost při akceleraci a díky tomu je jízda s nimi dvakrát zábavnější.

eTSI (mild hybrid)

eTSI (mild hybrid)

Mild-hybridní vozy obsahují 1,5 litrový motor TSI, který doplňuje 47voltový systém se sedmistupňovou převodovkou DSG. Lithium-iontová baterie se dobíjí za jízdy a elektrický motor v těchto modelech při jízdě vypomáhá tomu spalovacímu, což prakticky znamená hlavně úsporu paliva. Na rozdíl od plug-in hybridů neumožňují jízdu v elektrickém režimu, nelze je dobíjet ze zásuvky a jsou plně závislé na spalovacím motoru.

Nabídka modelů:

Golf a Golf GTE

Golf a Golf GTE

Automobilová ikona v digitálním provedení. Spojení elektrického motoru a TSI dalo Golfu eHybrid výkon 150kW (204 koní). U sportovně laděného GTE je pak kombinovaný výkon ještě vyšší a dosahuje úctyhodných 180 kW (245 koní).

Vše o modelech najdete zde - Golf eHybrid a Golf GTE.

Passat GTE a Passat Variant GTE

Passat GTE a Passat Variant GTE

V provedení GTE má nejen dostatek prostoru pro práci, rodinu a sport, ale i dostatečný dojezd na čistě elektrický režim. Díky lithium-iontové baterii o využitelné kapacitě 13 kWh dokáže na elektřinu ujet až 72 km v provedení Passat GTE. Kombinovaný výkon hybridní soustavy pak činí 160 kW (218 koní).

Vše o modelech najdete zde - Passat GTE a Passat Variant GTE.

Tiguan

Tiguan

Ve verzi plug-in hybrid má skvělou dynamiku a díky řadě digitálních asistentů je jízda s ním jedna velká radost, obzvlášť ve výkonném hybridním režimu. Celkový výkon soustavy zde činí 180 kW (245 koní) a model nabízí čistě elektrický dojezd až 50 km.

Vše o modelu Tiguan eHybrid najdete zde.

Touareg a Touareg R

Touareg a Touareg R

Nová ikona výkonu. Náš nejsilnější model v nabídce má díky přidanému elektromotoru dokonce dvojnásobnou sílu. Ta ve verzi Touareg R dosahuje až na 340 kW (462 koní).

Vše o modelech najdete zde - Touareg eHybrid a Touareg R

Arteon a Arteon Shooting Brake

Arteon a Arteon Shooting Brake

Elegance a neuvěřitelně pohodlná i dynamická jízda, to je naše vlajková loď zvaná Arteon. Nabízí nezaměnitelný styl, ale také čistě elektrický dojezd až 70 km. Prostě ideální volba pro progresivní manažery, kteří myslí na budoucnost i efektivitu.

Vše o modelu najdete zde - Arteon eHybrid a Arteon Shooting Brake eHybrid.

 

Proč si vybrat auto s hybridním pohonem? 

 

 

Větší výkon, větší zábava

 Například hybridní Touareg R nabízí skvělou dynamiku díky kombinovanému výkonu 340 kW (462 koní). Elektrický pohon přidává turbo motoru V6 lepší akceleraci, a představuje tak doslova dvojnásobný řidičský zážitek. 

Doveze vás dál

Při každodenním dobíjení můžete běžné cesty a nákupy vyřešit čistě s elektrickým pohonem. A na dlouhé vzdálenosti se dojezd a efektivita pohonného ústrojí přizpůsobí tak, abyste dojeli co nejdál za co nejnižší spotřebu.

Krok pro udržitelnou mobilitu

S využitím obnovitelných zdrojů energie pro nabíjení a možnosti jízdy čistě na elektrický pohon představují hybridy další krok pro snižování emisí z dopravy. Každý řidič hybridu tak pomáhá dělat rozdíl.

Možnost nabíjet kdekoliv

Díky spalovacímu motoru dojezd řešit nemusíte, díky širokým možnostem dobíjení ho při většině běžných jízd ale asi ani nevyužijete. Lithium-iontovou baterii totiž můžete dobíjet jak skrz domácí ID. Charger, tak skrz klasickou 230V zásuvku.

Dobíjejte kdekoliv, doma i na cestách

 

ID.Charger a WeCharge

ID.Charger a WeCharge

Jednou z hlavních výhod plug-in hybridních vozů je možnost dobíjet takřka kdekoliv. Postačí vám totiž jakákoliv 230V zásuvka. Abyste nabíjení měli plně pod kontrolou, doporučujeme pořídit si k vozu ID. Charger, se kterým budete dobíjet rychleji. S kartou WeCharge se vám navíc zpřístupní tisíce dobíjecích stanic po celé Evropě.

Pořiďte si také ID.Charger a kartu WeCharge.

Jejda!
Zdá se, že váš prohlížeč není aktuální. Možná náš web nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) stále funguje dobře.

Doporučujeme aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit dobrý zážitek kdekoli na internetu.

Děkuji za vaši návštěvu a bavte se,
Váš tým Volkswagen