Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Rozumím

Challenge AcceptID ID.R

Spustit video

Začíná to překonáním rekordu. Pokračováním je budoucnost planety.

Elektromobilita se vyvíjí mílovými kroky. A žádný jiný automobil to nedemonstruje jasnějším způsobem než vícenásobný držitel rekordů mezi vozy s elektrickým pohonem - Volkswagen ID.R. Poté, co v loňském roce impozantním způsobem překonal rekord ve slavném závodě do vrchu Pikes Peak International Hill Climb, pokořil letos další cíl, kterým bylo překonání rekordu na ikonické Severní smyčce okruhu Nürburgring. Rekordní čas v kategorii elektromobilů, který byl stanoven na 6:45,90 minuty překonal o neuvěřitelných 40,564 sekundy a zapsal tak do historie nový rekord s hodnotou 6:05,336 minuty. Tím však příběh nekončí. Nyní je na řadě další meta s názvem Tianmen Mountain. Letos v září se ID.R vydá na tento doslova mystický závod v Číně a má ambice pokračovat ve vítězném tažení. #challengeacceptID

Myšlení v nadčasových souvislostech. Pro budoucnost.


Nejdůležitější úlohou ID.R není překonávat jeden rekord za druhým na nejnáročnějších tratích světa. Ta největší výzva spočívá v jeho roli vzorového modelu a závodního vozu pro celou generaci budoucích elektromobilů.

S náskokem před konkurencí i před dobou.

Pokud chcete překonávat rekordy, nestačí Vám k tomu pouze rychlé auto. Potřebujete technologický vývoj, který postupuje ještě rychleji. Potřebujete nápady, které boří konvence. V sériové produkci se vždy uplatňovaly poznatky získané v automobilovém sportu. V oblasti elektromobility, která prochází vysoce dynamickým vývojem, to platí dvojnásob. To je také důvod, proč každý kilometr, který ID.R ujede, je zdrojem poznatků pro další modely rodiny ID.

Challenge AcceptID.

Od skici po rekord
Zadní spoiler
Zrychlení
Rychlost nabíjení
Energie
Převýšení
Od skici po rekord

Vůz Volkswagen ID.R byl vyvinut a testován v rekordně krátkém čase. Mezi vyhlášením projektu dne 18.10.2017 a dosažením rekordu v legendárním závodě Pikes Peak dne 24.06.2018 uplynulo pouze 250 dní.

Zadní spoiler

Vůz ID.R má asi nejpůsobivější zadní spoiler v současném světě motorsportu. Měří 2 metry a 35 centimetrů a byl vyvinut inženýry Volkswagenu tak, aby měl co největší možný přítlak.

Zrychlení

Nic není tak působivé, jako zrychlení vozu ID.R. Z nuly na 100 km/h se dostane již za 2,25 sekundy. A přitom dosažení této hodnoty nebylo pro konstruktéry vozu prioritou. Naopak: elektronika uvnitř vozu reguluje zrychlení na takovou úroveň, aby se nepoškodily další součásti vozu. I přesto má ID.R větší zrychlení z nulové rychlosti než současné vozy Formule 1 nebo Formule E.

Rychlost nabíjení

Rychlost byla opět klíčem k úspěchu i v případě nabíjení baterie na Pikes Peak. Pravidla závodu určují, že vozy musí být zpět na startu a připraveny k jízdě ve velmi krátkém čase, pokud by byl závod přerušen. Proto inženýři Volkswagenu vyvinuli systém rychlého nabíjení, který plně dobije baterii vozu do 20 minut.

Energie

Vůz ID.R si sám vytvořil zhruba třetinu potřebné energie, kterou potřeboval pro svou cestu na vrchol hory při závodě Pikes Peak. Elektromotory se při brždění chovají jako generátory energie a jsou tak schopny obnovit až 20 % vynaložené energie na brzdění. Bez toho by se auto bývalo nedostalo až na vrchol.

Převýšení

Během cesty na vrchol při závodě Pikes Peak nastoupal vůz 1440 výškových metrů. Začínal v nadmořské výšce 2862 metrů a končil v 4302 m n.m.

Závod do oblak. Pikes Peak

Volkswagen se zapsal se závodním vozem ID.R Pikes Peak do historie závodu do vrchu "Pikes Peak International Hill Climb". Romain Dumas (F) zvítězil s elektromobilem ID.R Pikes Peak o výkonu 500 kW (680 k) nad konkurenty s konvenční technikou pohonu a vylepšil přitom nejen dosavadní rekord pro elektricky poháněné automobily, ale překonal dokonce i nejrychlejší čas všech dob, jehož dosáhl Sébastien Loeb (F) v roce 2013 - a to o neuvěřitelných 16 sekund. Dumasův nový rekordní čas 7.57,148 minuty je nyní uveden na prvním místě v žebříčku vítězů na Pikes Peaku, v němž figurují proslulí jezdci, jako jsou Loeb, Walter Röhrl (D), Michèle Mouton (F), Stig Blomqvist (S), Nobuhiro Tajima (J) nebo Rod Millen a jeho syn Rhys (NZ).

Příběh ID.R nekončí a rekordy dál běží a běží a běží…

Festival rychlosti. Goodwood

2018

ID.R dosáhl dalšího rekordu. Romain Dumas (F) stanovil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu nový rekord v kategorii elektromobilů, a to časem 43,86 sekundy. Pouhé tři týdny po rekordní jízdě v legendárním závodě do vrchu "Pikes Peak International Hill Climb" vylepšil Dumas v závodě do vrchu "Goodwood Hill Climb" nejlepší čas z roku 2013 mezi elektricky poháněnými závodními vozy o 3,48 sekundy. Absolutní rekord drží i nadále Nick Heidfeld (D). Bývalý jezdec Formule 1 projel v roce 1999 trať o délce 1,86 kilometru za 41,6 sekundy s monopostem Formule 1 McLaren-Mercedes MP4/13. Rozdíl 2,26 sekundy k absolutnímu vítězství zůstává pro ID.R výzvou pro další ročníky.

 

2019

Výzva z roku 2018 pokořena! Elektricky poháněný závodní vůz je poprvé rychlejší než Formule 1! Volkswagen ID.R stanovil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu nový absolutní rekord, a znovu se tak zapsal do historie motoristického sportu. Romain Dumas projel v jižní Anglii trať o délce 1,86 kilometru za 39,90 sekundy. Závodní elektromobil o výkonu 500 kW (680 k) vylepšil 20 let nepřekonaný rekord o 1,7 sekundy.

Zelené peklo. Nürburgring

Volkswagen vytyčuje další milník elektrické mobility. Dvěma elektromotory poháněný ID.R ujel jedno kolo na Severní smyčce Nürburgringu o délce 20,8 kilometru za 6:05,336 minuty - rychleji než jakýkoli jiný elektromobil. Romain Dumas (F) vylepšil dosavadní rekord Petera Dumbrecka (GB, NIO EP9) z roku 2017 o 40,564 sekundy. ID.R dosáhl průměrné rychlosti jízdy 206,96 km/h, čímž znovu potvrdil vysokou výkonnost elektrického pohonu Volkswagen. Závodní vůz s nulovými emisemi a nejvyšším výkonem 500 kW (680 k) je sportovní předzvěstí sériově vyráběných elektromobilů produktové řady Volkswagen ID.

Cesta do nebe. Tianmen

V září 2019 se Volkswagen ID.R a jeho pilot Romain Dumas (F) utkají s těžkým soupeřem. Mystická horská silnice v čínském středozemí Tianmen Shan Big Gate Road, známá jako "cesta do nebe" nebo také "nebeská brána" se táhne do výšky 1519 metrů nad mořem a jejich 99 zatáček a převýšení 1 300 m bude pro silné duo tvrdou zkouškou. Tím spíše, když se budou snažit překonat čas stanovený ve virtuálních podmínkách on-line soutěže. Pro tento závod totiž dosud neexistuje žádný oficiální rekord. Dokáže tedy reálných 680 koní na čínské stezce odvahy pokořit čas dosažený v ideálních podmínkách počítačové hry? Nechme se překvapit… 

Technická data

POHONNÁ JEDNOTKA
Typ Elektromotor
Výkon 500 kW (680 k)
Točivý moment 650 N.m

POHONNÁ JEDNOTKA

Typ Elektromotor
Výkon 500 kW (680 k)
Točivý moment 650 N.m
PŘENOS MOMENTU
Pohon Stálý pohon všech kol s aktivní distribucí hnacího momentu

PŘENOS MOMENTU

Pohon Stálý pohon všech kol s aktivní distribucí hnacího momentu
PODVOZEK
Přední/zadní Zavěšení kol s dvojitými rameny
Pneumatiky Bridgestone Potenza 330-40/18

PODVOZEK

Přední/zadní Zavěšení kol s dvojitými rameny
Pneumatiky Bridgestone Potenza 330-40/18
SKELET
Typ Bezpečnostní konstrukce s karbonovým monokokem vpředu a ocelovým ochranným rámem

SKELET

Typ Bezpečnostní konstrukce s karbonovým monokokem vpředu a ocelovým ochranným rámem
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka/šířka/výška 5219/2350/979 mm
Rozchod kol 1600 mm
Rozvor kol 2850 mm
Hmotnost 1100 kg (vč. jezdce)

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Délka/šířka/výška 5219/2350/979 mm
Rozchod kol 1600 mm
Rozvor kol 2850 mm
Hmotnost 1100 kg (vč. jezdce)
VÝKONY
Zrychlení 0-100 km/h 2,25 s
Maximální rychlost 270 km/h

VÝKONY

Zrychlení 0-100 km/h 2,25 s
Maximální rychlost 270 km/h

Mohlo by Vás také zajímat:

ID.3

Revoluce místo evoluce.

ID. Crozz

Připraven. A Vy?