Menü schließen

Originální díly Volkswagen® Servis pro ozubené řemeny Volkswagen

Originální díly Volkswagen® Servis pro ozubené řemeny Volkswagen

Výměna ozubeného řemenu

Ozubené řemeny jsou díly podléhající opotřebení. Při inspekčních prohlídkách se provádí jejich vizuální kontrola a v případě potřeby, resp. v pravidelných intervalech po 60.000 až 210.000 km, jejich výměna. Protože je ozubený řemen trvale vystaven enormní zátěži, nemělo by se šetřit na nesprávném místě. Je zapotřebí klást důraz na spolehlivost a kvalitu, protože přetržení řemene vede ke škodám na motoru.

Co vykonává ozubený řemen během své životnosti?

Ozubený řemen spojuje klikovou a vačkovou hřídel. Bez něj v motoru nic neběží. A protože neustále pracuje, odpovídá dráha, kterou v motoru vykoná během své životnosti, šesti oběhům kolem zeměkoule. 

Jakou funkci má ozubený řemen?

Ozubený řemen přenáší sílu klikové hřídele na vačkovou hřídel. Tím se otevírají a uzavírají ventily motoru. Směs paliva a vzduchu se dostane do spalovací komory, spálí se a pohání písty. Ozubený řemen často řídí i vodní čerpadlo. 

Proč je zapotřebí chodit pravidelně na inspekční prohlídky a nechávat měnit ozubený řemen?

Starý a značně opotřebený ozubený řemen se může přetrhnout a způsobit závadu na motoru. Důvodem je, že řízení ventilů motoru se dostane z taktu, píst naráží na ventil jako munice - často rychlostí 15 m/s. Většinou je nutné vyměnit celou hlavu válce. 

Kdy je čas na výměnu ozubeného řemene?

Podle modelu, motoru a provozních podmínek se aplikují buď pevné intervaly výměny nebo intervaly v závislosti na testech podle výrobce. Pevné intervaly výměny většinou záleží na počtu najetých kilometrů a mohou činit od 60.000  do 210.000 km. Ozubené řemeny u benzínových motorů velmi často podléhají intervalu v závislosti na testu, kdy technik během inspekční prohlídky zjistí, zda je výměna zapotřebí nebo ne. Jak je tomu u Vašeho vozu Volkswagen, ví Váš servisní partner Volkswagen. 

Tip: Nechte si nejlépe hned zkontrolovat i Váš ojetý vůz. 

Výměna svépomocí?

Nesprávně namontovaný ozubený řemen škodí motoru. Zároveň je výměna komplikovaná a nákladná. Ozubená a vodicí kola musí být perfektně vycentrovaná a ozubený řemen správně napnutý. Současně by měla být provedena výměna vodního čerpadla, napínací a vodicí kladky. Vedle velkého objemu odborných znalostí potřebujete speciální nářadí. Nejlepší tedy bude, když výměnu přenecháte Vašemu servisnímu partnerovi Volkswagen. 

Hoppla!
Ihr Browser scheint nicht aktuell zu sein. Eventuell funktioniert unsere Webseite nicht optimal. Die meisten Browser (nicht jedoch MS Internet Explorer 11 & älter) funktionieren dennoch problemlos.

Wir empfehlen Ihnen ein Update Ihres Webbrowsers!
Die jeweils neueste Version kann überall im Internet ein gutes Erlebnis sicherstellen.

Danke für Ihren Besuch und viel Spaß,
Ihr Volkswagen Team