Menu
Zavřít

Jako by jeho tvary modeloval vítr: Design ID.4

Jako by jeho tvary modeloval vítr: Design ID.4

Designéři rádi hledají inspiraci pro svou práci v přírodě. Nepřekvapí tedy, že stejný princip platí i v případě modelu ID.4¹. První čistě elektrické SUV se značkou Volkswagen přírodu také mnohem méně zatěžuje. Jeho krásný design je i velmi praktický, inspiruje lidi po celém světě, a v neposlední řadě je i ekonomický, vysvětluje Klaus Zyciora, ředitel designu koncernu Volkswagen.

"Rodina vozů ID. symbolizuje počátek nové éry mobility, která se odráží i v jejich designu. Ten je charakterizován čistými, aerodynamickými a puristickými tvary", říká Zyciora. Tajemství spočívá zejména v čistých aerodynamických liniích rodiny vozů ID., které byly poprvé přeneseny do segmentu SUV. Jemné měkké přechody se střídají s ostře modelovanými hranami. ID.4 je spojením silného výrazu s plynulými organickými tvary a vynikající aerodynamikou. Design, který dělá dojem, jako by jej modeloval vítr.

"Rodina vozů ID. symbolizuje počátek nové éry mobility, která se odráží i v jejich designu. Ten je charakterizován čistými, aerodynamickými a puristickými tvary."

 

Klaus Zyciora

"Představte si písečné duny na poušti: měkké tvary vpředu a po stranách. A vzadu hrana převisu. Přesně takové tvary najdete také na ID.4 - dobře rozpoznatelné podle linií obtékání a zatažené, konvexní zadní partie."

 

- Klaus Zyciora

Dokonalé tvary i funkce

Dobrý design je vždy také plně funkční - aerodynamický odpor má u elektromobilu největší vliv na dojezdovou vzdálenost. Od rychlosti přibližně 50 kilometrů za hodinu představuje největší odpor, který je nutné překonávat. Každé vylepšení aerodynamických vlastností zvyšuje efektivitu vynaložené energie a prodlužuje tak dojezdovou vzdálenost. Svou roli zde kromě exteriéru vozu hraje i jeho interiér.

"Proud vzduchu v interiéru spoluurčuje, jak efektivně bude využívána energie z baterie," vysvětluje Zyciora. ID.4¹ má vynikající koeficient odporu vzduchu 0,28. To Vám v konečném důsledku ušetří peníze, protože nebudete muset tak často nabíjet.

"Naší snahou je vytvořit ucelený paket, který bude vyhovovat zákazníkům ve všech regionech. Přesně tak, jak to známe v případě mobilních telefonů."

 

- Klaus Zyciora

Design, ze kterého bude nadšený celý svět

Model ID.4¹ se vyrábí a prodává v Evropě a v Číně a později přibydou také USA.
Jak ale navrhnout automobil, který by měl být dobře přijat po celém světě? Ozdobné prvky používáme extrémně šetrně. "Naší snahou je, aby plocha zůstala plochou. Všude, kde je to možné, eliminujeme otvory" vysvětluje Zyciora. Výsledkem je moderní a nadčasový design, který zaujme většinu lidí. "Jsem přesvědčen, že lidé velmi rychle ocení automobily jako je ID.3 nebo ID.4 a jejich prostorný a vzdušný interiér. Stejně jako zcela nový zážitek z jízdy. A ticho při jízdě, při které můžete slyšet zpěv ptáků," říká Zyciora. A opět je zde návrat k přírodě, která u nového ID.4 hraje rozhodující roli.

¹ Spotřeba energie (kWh/100 km): kombinovaný provoz - od 16,2 do 16,9; emise CO₂ (g/km): 0; energetická třída: A+. Na vyobrazení jsou použity prvky výbavy na přání. Prototyp s prvky výbavy na přání blízký sériovému modelu.

Jejda!
Zdá se, že váš prohlížeč není aktuální. Možná náš web nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) stále funguje dobře.

Doporučujeme aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit dobrý zážitek kdekoli na internetu.

Děkuji za vaši návštěvu a bavte se,
Váš tým Volkswagen
FORTEX - AGS Created with Sketch.
FORTEX - AGS Created with Sketch.