Zavřít

Jaký pohon vybrat?

 

Elektrické vozy

Čistě elektrické vozy, často označované jako BEV (Battery Electric Vehicles), jsou poháněny výhradně elektromotorem, který je napájen lithium-iontovou baterií, což znamená, že jízdou v nich lokálně neprodukujete žádné emise. Můžete je nabíjet doma nebo v práci pomocí speciálních nabíječek ( wallboxů) nebo i ze standardních zásuvek 230V. K dispozici je rovněž rozsáhlá síť veřejných nabíjecích stanic, která se neustále rozrůstá. Dojezdové vzdálenosti jednotlivých vozů se od sebe liší v závislosti na řadě parametrů. Tím hlavním je kapacita baterie.

Např. Volkswagen ID.3, uvedený na trh v roce 2020, bude dosahovat dojezdu až 550 km* na jedno nabití.

Charakteristika elektrických vozů
  • Elektrické vozy nabízejí skutečnou lokálně bezemisní jízdu s nulovými emisemi CO2 a NOx.
  • Na elektrické vozy se v současnosti vztahují praktické výhody jako nulová silniční daň, parkování ve vybraných městech zdarma, a to i v zónách vyhrazených rezidentům (např. v Praze) nebo možnost využití dálnic bez dálniční známky. Pro podnikatele pak stát připravil dotační programy, v rámci kterých lze získat podporu pro nákup elektromobilu i nabíjecí infrastruktury.
  • Dojezdové vzdálenosti jednotlivých vozů se od sebe liší v závislosti na řadě parametrů. Volkswagen ID.3 uvedený na trh v roce 2020 nabídne dojezd až 550 km* (WLTP) na jedno nabití.
  • Majitelé elektrických vozů obvykle nabíjejí své vozy doma přes noc nebo v práci. Počet veřejných nabíjecích stanic zejména v poslední době velmi intenzivně stoupá a v plánu je výstavba dalších nabíjecích míst různého výkonu - v obchodních centrech, u supermarketů, hotelů, na čerpacích stanicích nebo dálničních odpočívadlech.
  • Elektrické vozy nabízí tiché a klidné řízení s okamžitou akcelerací. Jsou vybaveny výhradně automatickou převodovkou.
Pro koho jsou vhodné?

 
Elektrické vozy se nejlépe hodí pro řidiče, kteří chtějí jezdit lokálně zcela bez emisí a chtějí snížit svoji uhlíkovou stopu, pokud v současnosti řídí benzínový, naftový nebo hybridní vůz. Jsou vhodné pro lidi, kteří jezdí spíše kratší cesty po městě a mají přístup k nabíjecímu místu (doma nebo v práci).

Vzhledem k neustále se zvyšujícímu počtu veřejných nabíjecích míst a rychlému vývoji bateriových a nabíjecích technologií však bude tento argument postupně ztrácet na síle a elektrické vozy budou vhodné pro stále větší počet řidičů.

Aktuální nabídka čistě elektrických vozů
  • Aktuálně nabízíme čistě elektrický e-up!
  • V létě letošního roku uvedeme na trh ID.3, prvního zástupce nové rodiny čistě elektrických vozů ID., které jsou dostupné pro širokou veřejnost.
  • Na podzim se pak můžete těšit na ID.4, první elektrické SUV z rodiny ID.

Plug-in hybridní vozy

Plug-in hybridní vozy, obecně označované jako PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) kombinují dva různé pohony: elektrický a spalovací motor. Jak název (Plug-in) napovídá, elektrická baterie se nabíjí z externího zdroje jako u elektrických vozů. Plug-in hybridní vozy dokáží jet i pouze na elektrický pohon, díky čemuž můžete s těmito vozy jet lokálně 100% bez emisí, jako je tomu u čistě elektrického auta. Nebo může využít kombinaci benzínového a elektrického motoru, díky čemuž docílíte výrazně nižší produkce emisí ve srovnání s běžným benzínovým, naftovým nebo hybridním pohonem. Plug-in hybridní vozy značky Volkswagen, v současnosti nabízené s přídomkem GTE, nabízejí kombinaci elektrického a benzínového motoru s pokročilými technologiemi, které Vám umožní efektivně využívat všechny přednosti tohoto kombinovaného pohonu.

Charakteristika plug-in hybridních vozů
  • Plug-in hybridy umožňují na rozdíl od běžných hybridních automobilů (HEV/mHEV) kompletní, lokálně bezemisní jízdu . Například Passat GTE Plug-in Hybrid  ujede na čistě elektrický pohon až 57 km.
  • Emise CO2 produkované Plug-in hybridními vozy jsou ve srovnání s benzínovými, naftovými a hybridními modely výrazně nižší.
  • Plug-in hybridní modely značky Volkswagen se kvalifikují díky průměrným emisím do 50 g/km do skupiny vozů, které požívají stejné výhody jako čistě elektrické vozy. Osvobození od silniční daně, dálničních poplatků nebo poplatků za parkování v některých městech tak můžete využít i v tomto případě. Takové výhody neexistují pro konvenční hybridní vozidla (HEV) nebo tzv. mild-hybridy (mHEV).
  • Majitelé elektrických vozů obvykle nabíjejí své vozy doma přes noc nebo v práci. Počet veřejných nabíjecích stanic zejména v poslední době velmi intenzivně stoupá a v plánu je výstavba dalších nabíjecích míst různého výkonu - v obchodních centrech, u supermarketů, hotelů, na čerpacích stanicích nebo dálničních odpočívadlech.
  • Plug-in hybridy lze nabíjet doma nebo v práci pomocí wallboxu nebo i ze standardní 230V zásuvky. Plné nabití Passat GTE Plug-in Hybrid pomocí standardního wallboxu s výkonem 3,6 kW trvá méně než 4 hodiny.
  • Plug-in hybridy jsou vybaveny výhradně automatickou převodovkou.
Pro koho jsou vhodné?

 
Pro řidiče, kteří chtějí mít možnost při kratších cestách využít lokálně čistě bezemisní jízdu, ale zároveň příležitostně potřebují konvenční benzínový motor na dlouhé cesty. Plug-in hybridní vůz je optimální volbou pro ty, kteří každý den dojíždějí do práce a o víkendech se vydávají na delší cesty.

Příklad spotřeby a produkce emisí

Příklad: Passat GTE Plug-in Hybrid 160 kW/218 koní

  • Spotřeba paliva (WLTP, kombinovaný profil jízdy)
    1,4 l/100 km**
  • Emise (WLTP, kombinovaný profil jízdy)
    CO2: 32 g/km**
    NOx: 18 mg/km

 

** Bez volitelné výbavy

Aktuální nabídka plug-in hybridních vozů


Aktuální plug-in hybridní nabídka modelů Volkswagen zahrnuje Passat GTE a Passat Variant GTE, ke kterému se v blízké budoucnosti připojí také Golf GTE nebo Plug-in hybridní Touareg R.

Hybridní vozy

Sériově vyráběné hybridní vozy jsou k dispozici od 90. let. Existují dva hlavní typy hybridních vozů: konvenční hybridní (HEV) a mild-hybridní (mHEV). Oba typy využívají elektrický motor jako výpomoc spalovacímu motoru a šetří tak spotřebu paliva. Konvenční hybridy (HEV) mají obvykle větší elektrický motor ve srovnání s mild-hybridy (mHEV), což umožňuje větší pomoc spalovacímu motoru. Zatímco konvenční hybridy (HEV) umožňují jízdu v čistě elektrickém režimu, mild-hybridy (mHEV) tuto možnost nenabízejí - elektrický motor funguje pouze jako podpora motoru spalovacího.

Elektrický motor nelze nabíjet z externího elektrického zdroje, jako je tomu u Plug-in hybridních vozů. Baterie je nabíjena během jízdy ze spalovacího motoru a částečně rekuperací při brzdění. Hybridní automobily dosahují lepších hodnot spotřeby paliva a produkce emisí v porovnání s klasickými konvenčními vozy. Narozdíl od čistě elektrických (BEV) nebo Plug-in hybridních (PHEV) vozů jsou stále plně závislé na hlavním spalovacím motoru.

Charakteristika hybridních vozů
  • Hybridní vozy kombinují primární spalovací motor s menším elektrickým motorem.
  • Hybridní vozy umožňují ve srovnání s klasickými benzínovými vozy snižit spotřebu paliva a produkci emisí (v závislosti na stylu jízdy a vzdálenosti).
  • Hybridní vozy jsou nejúčinnější na kratších městských vzdálenostech.
  • Konvenční hybridný vozy zpravidla nesplňují podmínky pro výhody jako parkování zdarma nebo odpuštění silniční daně. Zároveň jsou obvykle dražší než jejich ekvivalenty se spalovacími motory.
  • Hybridní vozy jsou vybaveny automatickou převodovku.
Pro koho jsou vhodné?


Hybridní vozy jsou vhodné pro kratší a pomalejší, klidnější jízdu, při které může elektromotor více pomáhat a snižovat tak spotřebu paliva a produkci emisí. Při vyšších rychlostech, jako je například jízda na dálnici, je spalovací motor dominantním zdrojem energie, čímž se zvyšuje spotřeba paliva a emise v důsledku vyšší hmotnosti vozu (hmotnost baterie a elektromotoru).

Příklad spotřeby a produkce emisí

Příklad: Golf 1.5 eTSI 110 kW/150 koní (mHEV)

  • Spotřeba paliva (WLTP, kombinovaný profil jízdy)
    5,7 l/100 km**
  • Emise (WLTP, kombinovaný profil jízdy)
    CO2: 130 g/km**
    NOx: 28,2 mg/km

 

** Bez volitelné výbavy

Aktuální nabídka hybridních vozů


Nový Golf
je pro vybrané stupně výbavy k dispozici s novým mild-hybridním motorem eTSI. 

Naftové vozy

Naftové vozy využívají vznětový motor. Obecně se dá říci, že naftové motory nabízejí lepší spotřebu paliva než benzínové, zejména při jízdách na velké vzdálenosti. Zároveň mohou produkovat méně CO2 než srovnatelné benzinové vozy. Z pohledu produkce emisí NOx tomu může být opačně, ale pokročilé technologie umožnily produkci těchto částic výrazně snížit a vozy tak splňují přísné emisní normy EU.

Charakteristika naftových vozů
  • Naftové vozy obvykle využívají k provozu méně paliva než jejich benzínové ekvivalenty.
  • Jsou vhodné pro středně velké a velké vozy a jsou nejefektivnějším typem motoru pro tahání nákladu díky vyššímu točivému momentu.
  • Jsou ideální pro dlouhé cestování po dálnici. Dieselový pohon není vhodný pro krátké vzdálenosti po městě.
  • Dieselová vozidla jsou dostupná s manuální i automatickou převodovkou.
Pro koho jsou vhodné?


Naftové vozy se nejlépe hodí pro jízdu na větší vzdálenost, protože nabízejí nižší spotřebu paliva ve srovnání s benzínem. Mají vyšší točivý moment při nižších otáčkách. Výsledkem je uvolněnější jízda, protože motor pracuje v relativně nízkých otáčkách a velmi efektivně. Naftový motor pracuje optimálně při jízdě na delších cestách (kdy se stihne ohřát na správnou provozní teplotu), takže není až tak vhodný pro krátké městské jízdy.

Příklad spotřeby a produkce emisí

Příklad: Passat 2.0 TDI 110 kW/150 koní s automatickou převodovkou

  • Spotřeba paliva (WLTP, kombinovaný profil jízdy)
    4,9 l/100 km**
  • Emise (WLTP, kombinovaný profil jízdy)
    CO2: 130 g/km**
    NOx: 27,3 mg/km

 

Příklad: Tiguan 2.0 TDI 110 kW/150 koní s automatickou převodovkou

  • Spotřeba paliva (WLTP, kombinovaný profil jízdy)
    5,7 l/100 km**
  • Emise (WLTP, kombinovaný profil jízdy)
    CO2: 151 g/km**
    NOx: 37 mg/km

** Bez volitelné výbavy

Aktuální nabídka naftových vozů


Drtivá většina našich modelů je k dispozici s naftovými motory. Zákazníci obvykle volí tento pohon pro větší SUV ( Tiguan, Touareg) a střední třídu ( Passat, Arteon).

Benzinové vozy

Benzinové vozy jsou obecně levnější než jejich hybridní, dieselová či plug-in hybridní verze. Produkce emisí CO2 je v porovnání s dieselovými vozy spíše vyšší, produkce emisí NOx je obvykle nižší. V posledních letech však tyto motory procházejí rychlým technologickým vývojem a produkce emisí u nich neustále klesá, díky čemuž splňují přísné emisní limity EU. Benzínový motor pracuje při vyšších otáčkách než dieselový, což má za následek citlivější odezvu, ale o něco vyšší spotřebu.

Charakteristika benzinových vozů
  • Benzínové motory obvykle dosahují většího zrychlení než srovnatelné dieselové, takže umožňují příjemnější a živější zážitek z jízdy.
  • Díky rychlé odezvě na plyn se dobře hodí pro malé a kompaktní vozy a sportovní modely.
  • Benzínové vozy jsou ideální pro kratší městské vzdálenosti.
  • Benzinová vozidla jsou k dispozici s manuální i automatickou převodovkou.
Pro koho jsou vhodné?


Benzinové vozy jsou ideální volbou do města díky svým jízdním vlastnostem a nižší produkci NOx. Mnoho moderních benzínových motorů nyní těží z technologie přeplňování turbodmychadlem, aby poskytla stejný druh jízdního pohodlí jako u dieselového automobilu. Obvykle jsou levnější než alternativní pohony.

Příklad spotřeby a produkce emisí

Příklad: Golf 1.5 TSI 96 kW/130 koní s manuální prevodovkou

  • Spotřeba paliva (WLTP, kombinovaný profil jízdy)
    5,3 l/100 km**
  • Emise (WLTP, kombinovaný profil jízdy)
    CO2: 121 g/km**
    NOx: 47,2 mg/km

 

Příklad: Polo 1.0 TSI 70 kW/95 koní s manuální převodovkou

  • Spotřeba paliva (WLTP, kombinovaný profil jízdy)
    5,6 l/100 km**
  • Emise (WLTP, kombinovaný profil jízdy)
    CO2: 126 g/km**
    NOx: 27,1 mg/km

 

** Bez volitelné výbavy

Aktuální nabídka benzinových vozů


Většina modelů řady Volkswagen je k dispozici s benzínovými motory. Mezi nejpopulárnější benzinové vozy patří Polo, T-Cross a T-Roc.

Vozy s pohonem na CNG

Vozy s pohonem na CNG, tedy stlačený zemní plyn (Compressed Natural Gas), využívají zážehový spalovací motor, který je uzpůsoben ke spalování jak benzínu, tak CNG. Síť čerpacích stanic pro CNG je velice hustá a stále roste, a to jak v ČR, tak v zahraničí. Dojezd čistě na zemní plyn u modelů značky Volkswagen atakuje např. u velmi oblíbené verze Golf TGI 800 km, přičemž benzinová nádrž zajišťuje prodloužení tohoto dojezdu a nezávislost na čerpacích stanicích CNG v případě potřeby. CNG tak kombinuje komfort vozu s pohonem na benzin s úsporností zemního plynu.

Charakteristika vozů s pohonem na CNG
  • Vozy s pohonem CNG nabízejí srovnatelný výkon, zrychlení i maximální rychlost jako vozy s konvenčním pohonem. Zároveň vykazují sníženou hladinu hluku.
  • Umístění nádrží na CNG má minimální vliv na velikost zavazadlového prostoru, ta je tak srovnatelná s konvenčními variantami.
  • Vozy s pohonem CNG produkují výrazně méně emisí CO2 a NOx než srovnatelné vozy s konvenčním pohonem.
  • Provoz vozů s pohonem CNG je levnější ve srovnání s vozy s konvenčním pohonem. 1 kg CNG je levnější než 1 l benzinu nebo nafty, zároveň také obsahuje více energie - stejně jako 1,3 litru nafty a 1,5 litru benzinu.
  • Tankování vozů na CNG je stejně jednoduché jako v případě benzinu nebo nafty.
  • Vozy poháněné CNG vykazují vyšší bezpečnost provozu než benzínové nebo naftové motory.
  • Vozy s pohonem na CNG jsou osvobozeny od silniční daně, spotřební daň je pak výrazně nižší než u benzínu a nafty.
  • Menší vozy (up! a Polo) nabízejí dojezd čistě na CNG mezi 350 a 400 kilometry a celkový dojezd i s využitím benzínové nádrže mezi 450 a 500 kilometry.
  • Model Golf nabízí dojezd ještě podstatně větší - na CNG až 800 kilometrů, v kombinaci s benzínem pak přes 1000 km.
Pro koho jsou vhodné?

 
Pro řidiče, kteří se nebojí alternativních pohonů, chtějí ušetřit na provozu a záleží jim na emisích, který jejich vůz produkuje, zároveň však pro ně čistě elektrické vozy nejsou vhodné, např. z důvodu častých jízd na delších trasách.  Vozy s pohonem CNG jsou velmi oblíbené především ve firemních flotilách. Jízdními vlastnostmi se vozy výrazně neodlišují od vozů s pohonem na benzin.

Příklad spotřeby a produkce emisí

Příklad: ECO up! 1,0 CNG 50 kW/68 koní s manuální převodovkou

  • Spotřeba paliva (WLTP, kombinovaný profil jízdy)
    5,7 m3/100 km**
  • Emise (WLTP, kombinovaný profil jízdy)
    CO2: 103 g/km**
    NOx: 29,5 mg/km

 

Příklad: Polo Comfortline 1,0 TGI 66 kW/90 koní s manuální převodovkou

  • Spotřeba paliva (WLTP, kombinovaný profil jízdy)
    5,7 m3/100 km**
  • Emise (WLTP, kombinovaný profil jízdy)
    CO2: 103 g/km**
    NOx: 50,7 mg/km

 

** Bez volitelné výbavy

Aktuální nabídka vozů s pohonem na CNG


Aktuální nabídka modelů Volkswagen s pohonem CNG zahrnuje ECO up! a Polo TGI, ke kterému se v blízké budoucnosti připojí také Golf TGI a Golf Variant TGI, které jsou u zákazníků pro pohon CNG zdaleka nejoblíbenější.

* Předpokládaná dojezdová vzdálenost je určena při absolvování jízdních cyklů podle celosvětově harmonizovaného standardu WLTP na testovací stanici (nejedná se o standardní stanici). Dojezdová vzdálenost podle měřicího cyklu WLTP sériového modelu se může v závislosti na jeho výbavě lišit. Skutečná dojezdová vzdálenost je v praxi závislá na jízdním stylu, rychlosti jízdy, volbě pneumatik, použití komfortních a přídavných spotřebičů, vnější teplotě, počtu spolujezdců a zavazadel a výškovém profilu trasy jízdy. V závislosti na použitém jízdním profilu bude 80 % řidičů bez nutnosti nabíjení dosahovat dojezdové vzdálenosti 230 až 330 km, s menší variantou baterie (45 kWh, netto), 300 až 420 km u baterie se střední kapacitou (58 kWh, netto) a 390 až 550 km s baterií s největší kapacitou (77 kWh, netto).

Od 1. 9. 2017 platí při homologaci pro určování spotřeby paliva a emisí CO₂ některých nových osobních automobilů a lehkých užitkových vozů nový, celosvětově harmonizovaný standard WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure), který realističtějším způsobem vystihuje skutečné podmínky provozu. Od 1. 9. 2018 standard WLTP nahradil dosavadní standard NEDC (nový evropský jízdní cyklus - New European Driving Cycle). Z důvodu postupu měření, který se více blíží provozu automobilu v reálných podmínkách, jsou hodnoty spotřeby paliva i emisí CO₂ v mnoha případech vyšší než při měření standardem NEDC. Z tohoto důvodu mohou od 1. 9. 2018 nastat změny ve zdanění vozidel. Aktuálně jsou pro komunikaci stále povinné hodnoty stanovené při měřicím cyklu NEDC. U nových vozidel homologovaných podle standardu WLTP jsou hodnoty NEDC odvozeny od hodnot WLTP. Více informací o rozdílech mezi WLTP a NEDC získáte online na adrese www.volkswagen.cz/konektivita-a-technologie/wltp nebo u Vašeho prodejce automobilů Volkswagen. Vyobrazená vozidla se mohou v některých detailech lišit od aktuální výbavy dodávaných vozidel. Vozidla jsou částečně vybavena výbavou za příplatek. Všechny ceny jsou nezávazné, a nejedná se o ceny kartelové. Orientační ceny jsou včetně 21% DPH a nákladů na dopravu. Pro zlepšení čitelnosti textů je zvolena buď mužský, nebo ženský rod osobních jmen. V žádném případě to neznamená diskriminaci opačného pohlaví. Děkujeme za pochopení.

Jejda!
Zdá se, že váš prohlížeč není aktuální. Možná náš web nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) stále funguje dobře.

Doporučujeme aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit dobrý zážitek kdekoli na internetu.

Děkuji za vaši návštěvu a bavte se,
Váš tým Volkswagen