Zavřít

Emise na nule

Volkswagen WAY TO ZERO

 

Volkswagen WAY TO ZERO

Za celou historii naší společnosti jsme před sebou ještě nikdy neměli tak velkou výzvu. Možná, že je to dokonce ta vůbec největší výzva v celé historii mobility: Přebíráme totiž odpovědnost za náš podíl na globálních emisích CO₂. Přihlásili jsme se k Pařížské dohodě o ochraně klimatu s cílem stát se do roku 2050 společností s neutrální bilancí¹ emisí CO₂. Abychom této mety mohli dosáhnout, musíme změnit spoustu věcí:

Půjdeme novou cestou.


A chceme, aby se tohoto procesu zúčastnili všichni - díky možnosti volby z naší nabídky inovativních pohonů. Ke snížení emisí si tak může každý najít svou vlastní cestu. Vytyčeného cíle můžeme totiž dosáhnout pouze společně. 

To je naše cesta k dosažení nulových emisí, která začíná právě zde.

Start Video

První model Volkswagen s neutrální bilancí¹ emisí CO₂: Čistě elektrické ID.3

Čistě elektrické ID.3⁴ je prvním modelem Volkswagen, který je s neutrální bilancí¹ emisí CO₂ nejenom vyráběn, ale jako vůz s neutrální bilancí¹ emisí CO₂ také dodáván zákazníkům.
Při výrobě modelu je kladen důraz na energetickou efektivitu a využívání energie z obnovitelných zdrojů.
Všude, kde je to možné, jsou emise eliminovány. Podíl emisí vznikajících v průběhu výroby, které nelze z krátkodobého hlediska snížit, je redukován postupně, a než se jej podaří zcela odstranit, je kompenzován certifikovanými projekty na ochranu klimatu. Prvním projektem na ochranu klimatu, který naše společnost podporuje, je iniciativa našeho partnera Permian Global na ochranu 149 800 hektarů indonéského deštného pralesa Kantigan-Mentaya, který absorbuje velké množství emisí CO₂.
A jaká je situace po předání vozu zákazníkovi? Společnost Volkswagen Vám prostřednictvím flexibilní nabídky energie z obnovitelných zdrojů pro nabíjení baterie vozu bude dlouhodobě pomáhat, aby při využívání modelu ID.3⁴ vznikalo pouze minimální množství emisí CO₂.
Pro Vás to znamená, že budete zrychlovat s čistě elektrickým pohonem, a přitom budete mít také čisté svědomí.
Jízda automobilem nebyla nikdy v minulosti tak příjemná a současně tak zodpovědná.

Více informací o ID.3

Velmi rozmanitá nabídka: Naše technologie pohonu

Budoucnost mobility by měla být bez emisí. A to nejenom pro jednotlivce, ale pro všechny. Na cestě k dosažení tohoto cíle potřebujeme zvládnout různé technologie pohonu, které zajišťují vyšší výkon při nižší spotřebě energie. A co může být lepšího než, že k tomuto procesu může svým způsobem přispět každý.

Technologie pohonu čistě elektrického ID.3³ a ID.4⁴

Všestranné elektromobily ze dvou různých tříd, jedinečná koncepce pohonu a zcela nový pocit z jízdy.

  • Výroba i předání vozu s neutrální bilancí¹ emisí CO₂
  • Maximální krouticí moment je k dispozici od první otáčky motoru a zajišťuje tak radost z jízdy bez kompromisů
  • Velký vnitřní prostor díky využití modulární platformy pro elektromobily MEB

Více informací o technologii MEB

Model ID.3

Model ID.4

Pohon Plug-in Hybrid


Zdvojený pohon našich Plug-in Hybrid⁵ modelů je zárukou radosti z jízdy s vysokou efektivitou.

  • Násobný výkon a snížená spotřeba paliva díky elektromotoru a motoru TSI
  • Efektivní jízda v E-Módu na čistě elektrický pohon. Dojezdová vzdálenost s čistě elektrickým pohonem pokrývá každodenní potřeby
  • Dvojnásobná radost z jízdy s vysokým krouticím momentem v GTE Módu - tzv. Boost, při spojení výkonu obou motorů

Více informací o technologii Plug-in Hybrid

Model Golf GTE
Model Passat GTE
Model Passat GTE Variant
Model Tiguan

Pohon Mild-Hybrid


Nová forma efektivity: Benzinový TSI motor s podporou elektromotoru - eTSI⁶.

  • Hospodárnější jízda díky využívání uložené kinetické energie a funkci jízdy bez zařazeného převodového stupně
  • Komfortnější a dynamičtější pocity v téměř každé jízdní situaci
  • Větší radost z jízdy při rozjíždění díky připojení výkonu elektromotoru

Více informací o technologii Mild-Hybrid

Model Golf

Společným úsilím za lepší ochranu klimatu

Na cestě k mobilitě bez emisí se počítá každý krok. Proto neustále pracujeme na snižování emisí v celém hodnotovém řetězci a vytváření nových standardů jak pro lidi, tak i pro životní prostředí.

Optimalizace našeho dodavatelského řetězce


Využívání energie z obnovitelných zdrojů a používání recyklovaných materiálů chceme podporovat také v předcházejícím dodavatelském řetězci. Vzhledem k velkému počtu součástí, dodavatelů a subdodavatelů se jedná o velmi komplexní úlohu, která od nás vyžaduje vynaložení enormního úsilí. Například naši dodavatelé baterií se museli zavázat, že při jejich výrobě budou využívat energii z obnovitelných zdrojů.
Za okamžité opatření pro kompenzaci emisí CO₂, které nelze v současnosti vyloučit, považujeme certifikované projekty na ochranu klimatu, které jsou současně dalším krokem na cestě k budoucnosti bez emisí.

Více informací

Energie z obnovitelných zdrojů pro naše továrny


Při výrobě automobilů je potřebná energie. Pracujeme na tom, abychom v našich výrobních provozech po celém světě dále snižovali emise CO₂. Naším cílem je snížení těchto emisí do roku 2025 ve srovnání s úrovní roku 2010 na polovinu. Způsobem, jak této mety dosáhnout v energeticky efektivních provozech, je například další zvýšení podílu energie z obnovitelných zdrojů. Krok za krokem se tak přibližujeme k našemu cíli - stát se společností s neutrální bilancí¹ emisí CO₂.

Více informací

1) Všude, kde je to možné, jsou emise eliminovány a snižovány přímo v provozech společnosti Volkswagen. Odpovídajícím způsobem jsou ke snižování emisí zavázáni také všichni naši dodavatelé. Emise CO₂, které nelze eliminovat nebo snížit, jak v továrnách Volkswagen, tak i prostřednictvím odpovídajících závazků v dodavatelském řetězci, jsou ve stejné výši kompenzovány certifikovanými projekty na ochranu klimatu.

2) Předpokládaná dojezdová vzdálenost při absolvování zkušebních cyklů podle celosvětově harmonizovaného standardu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) na testovací stanici (nejedná se o sériovou testovací stanici). Skutečná dojezdová vzdálenost je v praxi odlišná a závisí na jízdním stylu, rychlosti jízdy, použití komfortních a přídavných spotřebičů, vnější teplotě, počtu spolujezdců a zavazadel a výškovém profilu trasy jízdy. Podle zvoleného jízdního profilu ujede 80 % řidičů bez dobíjení s baterií s menší kapacitou (45 kWh) 230 až 330 km, s baterií se střední kapacitou 300 až 420 km a s baterií se větší kapacitou (77 kWh) 390 až 549 km.

3) Vyobrazení se mohou odlišovat od stavu vozu při jeho dodání.

4) Spotřeba energie (kWh/100 km): kombinovaný provoz - 16,2-16,9; emise CO₂ (g/km): 0; energetická třída: A+.

5) Prototyp blízký sériovému modelu.

6) Golf eTSI: Spotřeba paliva (l/100 km): město - 5,9; mimo město - 3,9; kombinovaný provoz - 4,6; emise CO₂ (g/km): kombinovaný provoz: 106; energetická třída: A. Dojezdová vzdálenost sériového modelu určená podle měřicího standardu WLTP se může v závislosti na výbavě vozu lišit.

Jejda!
Zdá se, že váš prohlížeč není aktuální. Možná náš web nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) stále funguje dobře.

Doporučujeme aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit dobrý zážitek kdekoli na internetu.

Děkuji za vaši návštěvu a bavte se,
Váš tým Volkswagen