Tyto webové stránky používají cookies tak, aby umožnili co nejpříjemnější uživatelský přístup. Pokračováním v používání těchto našich webových stránek souhlasíte s používáním našich cookies (nezbytných základních cookies). Cookies podléhající povinnému schválení (analytické soubory cookie, funkční soubory cookie, soubory cookie pro osobní obsah) budou nastaveny až po jejich aktivaci. Pokud souhlasíte s používáním cookies, naši partneři (poskytovatelé cookies a IT služeb) zpracují Vaše identifikační údaje. Za tyto webové stránky a soubory cookie odpovídá společnost Porsche Česká republika s.r.o. Další informace o použitých cookies a jejich deaktivaci naleznete v
Povolit cookies
Zavřít

Jak mohu elektromobil nabíjet?

 

Snadné nabíjení Vašeho elektromobilu.

Elektromobilita trvale změní naše zvyklosti, pokud jde o doplňování energie do našich automobilů. Konečně už nemusíte jezdit k čerpací stanici. Baterii Vašeho elektromobilu můžete dobíjet téměř kdekoli: doma ze síťové zásuvky 230 V, z wallboxu, u veřejných nabíjecích stanic nebo z rychlonabíjecích stanic. Jakmile to jednou zkusíte, brzy zjistíte, že je to téměř stejně snadné jako nabíjení Vašeho chytrého mobilního telefonu.

Co byste měli vědět o hardwaru pro Váš elektromobil.

Stačí jen zapojit zástrčku a energie přitéká.

Wallbox je zásuvka s vysokým výkonem, která je nainstalována na stěně a je určena pro domácí použití. Jedná se o volitelnou výbavu a v současné době Vám dává k dispozici maximální nabíjecí výkon až 11 kW. Pokud nabíjíte elektromobil z volitelného wallboxu, stačí pouze připojit konektor nabíjecího kabelu do zásuvky vozidla. Podobně komfortní je rovněž nabíjení z nabíjecí stanice, kterou máte k dispozici u Vašeho zaměstnavatele. Nabíjecí kabel je u tohoto typu nabíjecí stanice většinou její standardní a pevnou součástí. Pokud u veřejné nabíjecí stanice není žádný pevně instalovaný nabíjecí kabel, můžete snadno použít nabíjecí kabel dodávaný s vozidlem, který byste měli vždy vozit v zavazadlovém prostoru.

Existují dva různé typy nabíjení.

Nabíjení střídavým proudem (AC)
Nabíjení je v podstatě rozděleno na dva typy. Při nabíjení z veřejné sítě je nutné pomocí usměrňovače, který je instalovaný voze, přeměnit střídavý proud na požadovaný stejnosměrný proud.

Nabíjení stejnosměrným proudem (DC)
Při druhém typu nabíjení - nabíjení stejnosměrným proudem - je střídavý proud již přeměněn na stejnosměrný ještě předtím, než se dostane do vozidla - například v nabíjecí stanici. Výhodou je, že v průběhu nabíjení lze dosáhnout vyššího nabíjecího výkonu - například při nabíjení na dálnici - což automaticky zkracuje čas potřebný k nabíjení.

Existují dva typy připojovacích konektorů.

Připojit, nabít, odemknout a odpojit - tak jednoduše lze nabíjet Váš elektromobil. V loňském roce byly v Evropě zavedeny dva standardy pro připojovací konektory.

Konektor Mennekes

"Konektor Mennekes" (Typ 2) je určen pro pomalé nabíjení a odpovídá evropskému standardu pro nabíjení střídavým proudem. Většina veřejných nabíjecích stanic je vybavena alespoň jednou zásuvkou Typ 2.

Nabíjení střídavým proudem s MEB platformou s výkonem od 7 do 11 kW. Máte-li doma wallbox, můžete elektromobil dobíjet každou noc s výkonem 11 kW. Rovněž u zaměstnavatele by mělo být možné elektromobil dobít a za jeden den tak pokrýt týdenní potřebu energie pro dojíždění do zaměstnání.

Konektor Combo 2

Pro rychlé nabíjení existuje v Evropě standard CCS (Combined Charging System - kombinovaný nabíjecí systém). Příslušný nabíjecí konektor obsahuje další kontakty pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem. Pomocí konektoru s označením "Combo-2" lze elektromobil nabíjet ze všech veřejných nabíjecích stanic se stejnosměrným proudem s nabíjecím výkonem 22 kW a více.

Jak rychle se nabíjí baterie Vašeho vozu.

Od zásuvky až k rychlonabíjecí stanici.

Platí jednoduché základní pravidlo: Čím vyšší je nabíjecí výkon, tím rychlejší je proces nabíjení. Doba nabíjení se však může výrazně lišit - v závislosti na stavu nabití baterie vozu. Proces nabíjení ovlivňují také okolní podmínky jako je teplota nebo teplota baterie ve vozidle. Pokud nabíjíte své ID. například ze síťové zásuvky 230 V můžete s nabíjecím výkonem 2,3 kW za hodinu přes noc pohodlně pokrýt každodenní potřeby. Při využití střídavého proudu budete rychleji nabíjet z wallboxu nebo z veřejné nabíjecí stanice se střídavým proudem.

Nejrychlejším způsobem nabíjení je využití nabíjecích stanic s vysokým výkonem (HPC - High-Power-Charging) s nabíjecím výkonem 100 kW nebo více. Obecně doporučujeme, abyste baterii nenabíjeli každý den na její plnou kapacitu. Šetříte tím baterii¹.

Správný postup při nabíjení

krok za krokem: