Menu
Zavřít

Astypalaia se začíná transformovat na chytrý, trvale udržitelný ostrov

Astypalaia se začíná transformovat na chytrý, trvale udržitelný ostrov

Řecký ostrov zařazuje do provozu první elektromobily a plánuje kompletní přechod na elektromobilitu. Transformace ostrova Astypalaia bude předmětem akademické studie. Zelená energie: Solární elektrárna bude od roku 2023 poskytovat výkon 3 MW. Diess, předseda představenstva koncernu Volkswagen: „Astypalaia je laboratoří pro budoucnost Evropy“.

Astypalaia se vydává na cestu k chytrému, trvale udržitelnému ostrovu. Za přítomnosti předsedy řecké vlády Kyriaka Mitsotakise, předsedy představenstva koncernu Volkswagen Herberta Diesse a náměstka ministra zahraničí Kostase Fragkogiannise byly 2. června 2021 uvedeny na ostrově do provozu první elektromobily včetně prvního plně elektrického policejního vozu v Řecku. Kromě toho byly slavnostně zprovozněny také první veřejné a soukromé nabíjecí stanice. Uvedenými kroky byl zahájen proces, na jehož konci bude kompletní elektrifikace ostrova Astypalaia. Ostrov si pro nadcházející roky vytkl za cíl přejít na chytrou, trvale udržitelnou mobilitu a kompletně modernizovat energetickou soustavu. Volkswagen uzavřel loni v listopadu s řeckou vládou memorandum o shodě ohledně uvedených cílů.

Herbert Diess, předseda představenstva koncernu Volkswagen, řekl: "Astypalaia bude laboratoří pro budoucí dekarbonizaci Evropy. V reálném čase budeme zkoumat, co lidi motivuje k přechodu na elektromobilitu a jaké pobídky jsou zapotřebí k přechodu na trvale udržitelný životní styl. Získané informace pomohou urychlit transformaci na trvale udržitelnou mobilitu a zelenou energii v Řecku. Ochraně klimatu je na celém světě věnována stále větší pozornost. Volkswagen k této změně významně přispívá nabídkou kompletního sortimentu v oblasti trvale udržitelné mobility - od automobilů přes nabíjení až po řešení pro získávání energie z trvale udržitelných zdrojů. Díky úzké spolupráci mezi vládami a podnikatelskou sférou se může Astypalaia stát vzorem rychlé transformace."

Předseda řecké vlády Kyriakos Mitsotakis řekl: "Řecko se vydalo na misi transformace své ekonomiky a společnosti na 'Řecko 2.0'. Kráčíme přitom v čele zelené revoluce a využíváme nejmodernější digitální technologie. Naše plány jsou odvážné. Astypalaia bude zkušební laboratoří pro přechod na zelenou energii. Bude energeticky autonomní a veškerou energii bude získávat z přírody. Tento nádherný ostrov je klíčovým pilířem přechodu. Místní komunitě jsem nesmírně vděčný za její neutuchající podporu tohoto projektu. Naše jedinečná partnerství s Volkswagenem, jedním z nejdynamičtějších a nejinovativnějších výrobců automobilů na světě, a s týmy velmi nadaných výzkumníků z univerzit Aegean a Strathclyde nám poskytnou důležité poznatky. Na jejich základě vytvoříme pobídky ke změnám na naší cestě k čistější, zelenější a trvale udržitelnější budoucnosti. K napájení této zářivější budoucnosti budeme společně využívat vítr a slunce."

Přechod na zelenou energii ze slunce

Policejní sbory, správa letiště a místní samosprávy začaly na ostrově používat první elektromobily. Prodej elektromobilů soukromým zákazníkům bude spuštěn na konci června. Zákazníci mají na výběr modely Volkswagen e-up!1, ID.32, ID.43 a SEAT MÓ eScooter 1254. Řecká vláda navíc podporuje přechod na elektromobilitu atraktivními dotacemi. V dalším kroku budou do nabídky zařazeny nové služby pro mobilitu. Připravují se služby sdílení elektromobilů a služby pro sdílení jízd. Koncern Volkswagen má jako globální společnost poskytující mobilitu ve svém portfoliu kompletní škálu řešení pro budoucí mobilitu včetně nejmodernějších energetických řešení od společnosti MAN SE.

Řecká republika také oznámila plány přechodu na zelenou energii. Transformace energetické soustavy na obnovitelné zdroje bude dvoufázová. Od roku 2023 bude zelenou energii poskytovat nová solární elektrárna s výkonem 3 MW. Tím se pokryje 100 % spotřeby energie při nabíjení elektromobilů a více než 50 procent celkové spotřeby energie ostrova. Do roku 2026 bude nová energetická síť rozšířena tak, aby pokrývala více než 80 procent celkové poptávky po energii. Akumulátorové úložiště navíc pomůže udržovat rovnováhu v elektrické síti a maximálně využívat výkon solární elektrárny. V důsledku toho se významně sníží emise CO2 způsobované energetickou soustavou ostrova. Náklady na elektrickou energii by se přitom mohly snížit minimálně o 25 procent. Ostrov je v současnosti zásobován elektrickou energií z generátorů poháněných vznětovými motory.

Kostas Fragkogiannis, náměstek ministra zahraničí Řecka, řekl: "Tento projekt je oknem do budoucnosti a symbolizuje realizaci naší vize Řecka pro nadcházející roky. Naše země se stala spolehlivou destinací pro investice a spolupráce mezi veřejným a soukromým sektorem probíhá příkladně."

Transformaci bude sledovat akademická studie

Transformaci na ostrově Astypalaia budou systematicky sledovat a vyhodnocovat vědci z univerzit Strathclyde ve Skotsku a Aegean v Řecku. Studie se zaměří na obyvatele ostrova Astypalaia a jejich postoje vůči transformaci. Vědci budou dotazováním zjišťovat všeobecné názory na elektromobilitu a připravenost k přechodu na elektromobily. Výsledkem bude hlubší pochopení klíčových nástrojů i překážek transformace. Konečné závěry studie budou zveřejněny, aby pomohly urychlit přechod na elektromobilitu v ostatních regionech. Astypalaia bude v nadcházejících pěti letech transformována na chytrý, trvale udržitelný ostrov. Mobilita bude elektrická, napájená zelenou elektřinou z místní výroby. Nové služby pro mobilitu, například sdílení vozů a jízd, nahradí současnou základní autobusovou dopravu. Celkovým cílem je nejen zlepšení mobility, ale také snížení počtu vozidel na ostrově o třetinu.

1) e-up!: Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 12,7 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+

2) ID.3: Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 15,4 - 13,5 (kombinovaná); kombinované emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+

3) ID.4: Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 16,9 - 15,5 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+

4) SEAT MÓ eScooter 125: Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 7; emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+

Jejda!
Zdá se, že váš prohlížeč není aktuální. Možná náš web nefunguje optimálně. Většina prohlížečů (ale ne MS Internet Explorer 11 a starší) stále funguje dobře.

Doporučujeme aktualizovat webový prohlížeč!
Nejnovější verze může zajistit dobrý zážitek kdekoli na internetu.

Děkuji za vaši návštěvu a bavte se,
Váš tým Volkswagen
TOP CENTRUM car Hodonín Created with Sketch.
TOP CENTRUM car Hodonín Created with Sketch.