Nový Golf GTI Clubsport se začne sériově vyrábět začátkem roku 2016

2015-09-16

Pět důležitých faktů o novém modelu Golf GTI Clubsport:

  1. Nový Golf GTI Clubsport bude uveden na trh začátkem roku 2016 na oslavu 40. narozenin ikony.
  2. Jubilejní model má nejvyšší výkon 195 kW/265 k a nejvyšší rychlost 250 km/h.
  3. Dodatečný výkon: Krátkodobě lze zvýšením plnicího tlaku zvýšit výkon o 10 procent.
  4. Hodnoty přítlaku na úrovni závodních vozů díky novému přednímu nárazníku, zadnímu spoileru, difuzoru a bočním prahům.
  5. Interiér modelu Golf GTI Clubsport je vybaven závodními skořepinovými sedadly a četnými exkluzivními detaily.

Golf GTI, ikona sportovních kompaktních vozů, oslaví začátkem příštího roku 40. narozeniny. Volkswagen připomene tuto historickou událost novou progresivní speciální edicí s označením Golf GTI Clubsport. Vynálezce "GTI" tím navazuje na dlouhou tradici "jubilejních modelů GTI", protože exkluzivní speciální edice vznikly také u příležitosti 20., 25., 30. a 35. výročí. Volkswagen nyní představuje sériovou verzi nového modelu Golf GTI Clubsport na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem a poprvé zveřejňuje hodnoty jízdních výkonů dosud nejvýkonnějšího sériově vyráběného GTI všech dob. Motor TSI s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem dosahuje v jubilejní edici nejvyššího výkonu 195 kW/265 k (o 35 k více než v dosud nejvýkonnější verzi modelu Golf GTI). To však není všechno. Přechodně - po dobu 10 sekund - může řidič zvýšit výkon motoru prostřednictvím funkce zvýšení plnicího tlaku o dalších 10 procent na více než 290 k. Zvýšení výkonu je dosaženo jednoduchou aktivací spínače "kick-down" sešlápnutím pedálu plynu až na podlahu.

Jízdní dynamika jako v motoristickém sportu. Golf GTI Clubsport s šestistupňovou mechanickou převodovkou díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,0 sekundy. Verze s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, dodávanou na přání, zvládne tento sprint dokonce za pouhých 5,9 sekundy. Golf GTI Clubsport dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h (DSG: 249 km/h). Sportovní výkony se nevylučují s hospodárností, což dokládá hodnota průměrné spotřeby paliva 6,9 l/100 km (emise CO2 160 g/km) s mechanickou převodovkou. V případě, že je hnací síla přenášena na přední kola prostřednictvím převodovky DSG, platí hodnota 6,7 l/100 km (emise CO2 155 g/km). Volkswagen se však nevěnoval pouze výkonovým parametrům motoru, ale dalekosáhle modifikoval také design, výbavu a aerodynamické vlastnosti jubilejní edice. Golf GTI Clubsport se svou jízdní dynamikou, založenou na vysokém výkonu a výrazně vylepšených hodnotách přítlaku, může směle porovnávat s vozy nasazovanými na vysoké úrovni ve světě motoristického sportu. Výsledkem je příkladné chování vozidla ve vysokých rychlostech a dechberoucí rychlosti při průjezdech zatáčkami.

Motor 2.0 TSI. Suverénní přeplňovaný motor modelu Golf GTI je zástupcem třetí generace řady motorů EA888. Mezi technické lahůdky patří vodou chlazené sběrné výfukové potrubí, integrované do hlavy válců, které přivádí výfukové plyny k turbodmychadlu, a proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Technickým základem motoru pro model Golf GTI Clubsport je varianta jednotky TSI s výkonem 169 kW/230 k, která je pro jubilejní edici vyladěna na 195 kW/265 k. Díky funkci zvýšení plnicího tlaku lze výkon krátkodobě zvýšit přibližně o 10 procent. Zároveň vzroste maximální točivá moment z 350 na 380 N.m.

Exteriér. Golf GTI Clubsport, vystavený na autosalonu ve Frankfurtu, je lakován v odstínu "bílá Oryx", přičemž kontrastní střecha je černá (jubilejní edice je samozřejmě nabízena v mnoha dalších barevných odstínech). Designéři značky Volkswagen, kteří měli na starosti návrh exteriéru, vyvinuli pro jubilejní edici zcela nový přední nárazník, nové boční prahy, rovněž nový zadní difuzor, nový vícedílný střešní spoiler a exkluzivní kovaná kola z lehké slitiny. Jubilejní edice se tak na první pohled výrazně odlišuje od známých verzí modelu GTI.

Čelní partie. Designéři zcela nově navrhli přední nárazník. Vylepšili tím přívod vzduchu k motoru, aerodynamiku a přítlak na přední nápravu. Konkrétně má nový nárazník na okrajích leskle černé aerodynamické prvky, které přivádějí část vzdušného proudění třemi dalšími příčkami, jež jsou typickým prvkem vozů GTI, do zužujících se vzduchovým kanálů vedoucích nárazníkem. Vzduch tyto kanály opouští až v podbězích kol, aniž by se dostával do přímého kontaktu s koly. Zdokonalen byl také centrální otvor pro přívod vzduchu s voštinovou mřížkou, která je pro GTI rovněž charakteristická, přičemž tento otvor je na okrajích doplněn dalšími dvěma otvory pro přívod vzduchu, což vizuálně zdůrazňuje šířku modelu Golf GTI Clubsport. Jubilejní edice působí díky tomu na silnici extrémně suverénním dojmem. Pod nárazníkem je umístěn přední spoiler s ostře tvarovanými plochami opatřenými leskle černou povrchovou úpravou. Tento aerodynamický prvek ve stylu závodních vozů optimalizuje přítlak na přední nápravě a jeho linie vizuálně navazují na boční prahy, odkud pokračují až k zádi.

Nový Golf GTI Clubsport se začne sériově vyrábět začátkem roku 2016

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Souhlasím