Volkswagen vyvíjí Polo R WRC pro novou éru rallye

2016-04-12

Volkswagen se připravuje na novou éru soutěžního sportu a dává nahlédnout za oponu vývoje nové generace vozu Polo R WRC. V roce 2017 začne slibná budoucnost mistrovství světa v rallye FIA WRC. Polo R WRC s výkonem cca 280 kW (380 k), o 45 kW (60 k) více než dosud (235 kW/318 k), bude ještě výkonnější, rychlejší a atraktivnější.

Nižší hmotnost, větší šířka, více volnosti v oblasti aerodynamiky - designéři značky Volkswagen nyní ukazují na vizuálním konceptu svou představu o podobě soutěžního vozu Polo R WRC pro následující sezonu. Volkswagen pracuje již od léta 2015, kdy Mezinárodní automobilová federace FIA zveřejnila nová pravidla pro nejvyšší kategorii soutěžního sportu, na vývoji třetí generace soutěžního vozu Polo R WRC. Poté, co byly úspěšně testovány základní komponenty vozidla v aktuální karoserii, vstupuje nyní vývoj třetího vozu WRC značky Volkswagen do rozhodující fáze.

"Pravidla WRC pro rok 2017 obsahují mnoho atraktivních technických novinek pro mistrovství světa v rallye," říká ředitel oddělení Volkswagen Motorsport Jost Capito. "Zkušenosti, které týmy nasbíraly v uplynulých letech, budou využity v soutěžních vozech WRC budoucnosti, které budou výrazně dynamičtější a zároveň bezpečnější. Jako obvykle pracujeme pečlivě na vývoji nové generace vozu Polo R WRC. Do začátku nové sezony nyní půjde o vytvoření nejlepších předpokladů pro to, aby bylo Polo R WRC 2017 stejně úspěšné jako oba jeho předchůdci."

Atraktivnější podívaná pro fanoušky: nová generace soutěžních vozů WRC

Mezi klíčové údaje soutěžního vozu Polo pro rok 2017 patří o 50 mm širší karoserie, o 25 kilogramů nižší hmotnost a výkon cca 280 kW (380 k). Nárůstu výkonu o cca 45 kW (60 k) je dosaženo zvětšením průměru restriktoru sání ze současných 33 na budoucích 36 milimetrů. V převodovém ústrojí bude navíc povoleno použití elektronicky řízeného mezinápravového diferenciálu. Mezi nápadné vizuální prvky budou patřit především větší zadní spoiler a širší přední spoiler. Minimální vnější délka bude 3900 milimetrů, minimální hmotnost klesne z 1200 na 1175 kilogramů.

Přestože již byly nové technické komponenty vozidla úspěšně podrobeny mnoha testům, projde vzhled vozu Polo R WRC do začátku sezony na Rallye Monte Carlo v lednu 2017 ještě výraznými změnami. Tím byla zahájena poslední fáze vývoje nového soutěžního vozu Polo R WRC. V aktuální sezoně má Volkswagen na svém kontě tři vítězství ze tří soutěží a vede všechna průběžná hodnocení mistrovství světa. Tým z Wolfsburgu se nyní připravuje na čtvrtý podnik mistrovství světa v rallye, jímž bude Rallye Argentina (21. až 24. dubna 2016).

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Souhlasím