AutomotiveINNOVATIONS Award 2016: Volkswagen je nejinovativnější velkosériovou značkouVolkswagen byl vyhlášen nejinovativnější velkosériovou značkou roku 2016 za 15 světových novinek a 89 inovací. Další první místa pro Volkswagen v kategoriích „Konvenční

2016-05-04

Volkswagen je jedním z nejinovativnějších výrobců automobilů na světě. Aktuálně to potvrdily výsledky soutěže AutomotiveINNOVATIONS Award 2016. Značka Volkswagen navíc demokratizuje pokrok, protože zahrnutím inovací do výbavy bestsellerů, jako jsou Golf nebo Tiguan, se stávají dosažitelnými pro miliony lidí. Renomované ocenění každoročně uděluje organizace CAM (Center of Automotive Management) ve spolupráci s auditorskou a poradenskou společností PwC (PricewaterhouseCoopers). Volkswagen získal v roce 2016 tři první místa v kategoriích "Nejinovativnější velkosériová značka", "Konvenční pohony" a "Síťově propojené vozidlo". Kromě toho byla společnost Volkswagen AG pošesté v řadě vyhlášena "Nejinovativnějším automobilovým koncernem". Další tři první místa si navíc zajistila koncernová značka Audi.

Dr. Frank Welsch (51), člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za vývoj, ve svém projevu na slavnostním vyhlášení výsledků soutěže uvedl: "Z analýzy nezávislých odborníků vyplynulo, že v budoucnosti bude 90 procent produktových inovací v automobilovém průmyslu připadat na oblasti elektroniky a elektrické výbavy. Vidíme to podobně." Dr. Welsch k tomu ještě dodal: "Budoucí modely Volkswagen budou rozpoznávat své okolí a komunikovat s ním. Budou vyhodnocovat situace a přijímat rozhodnutí. Mnohými k tomu potřebnými systémy jsou již dnes vybaveny například modely Golf, Passat nebo nový Tiguan. Naše studie, jako je nedávno v Pekingu představený T-Prime Concept GTE, navíc ukazují, kam se bude ubírat další vývoj. Jedno je zcela jisté: Aktuální inovační vlna přinese novou mobilitu, která obohatí náš život výrazným zvýšením bezpečnosti, komfortu a trvalé udržitelnosti. Přesně to zdůrazňuje soutěž AutomotiveINNOVATIONS Award."

Porota zdůvodnila udělení ocenění v kategorii "Nejinovativnější velkosériová značka" mimo jiné skutečností, že Volkswagen představil během příslušného období 89 inovací, z toho 15 světových novinek. Jedná se přitom nejen o největší počet inovací, ale také o mimořádně vysokou kvalitu těchto novinek. Hlavní pozornost se přitom soustředila na modely Tiguan, Touran a Sharan. Jako inovace byly vysoce hodnoceny například parkovací asistent Park Assist, funkce nouzového brzdění City a asistent pro jízdu v dopravní koloně. Porota k tomu dodala: "Volkswagen kromě toho představil model Passat GTE*, nejúspornější hybridní vůz s možností externího nabíjení ve střední třídě."

Volkswagen je s 20 inovacemi lídrem také v kategorii "Konvenční pohony" mezi velkosériovými značkami. Porota k tomu uvádí: "Vysoce hodnoceny byly například úspornější zážehové a vznětové motory v modelech Sharan, Touran, Tiguan, Golf nebo Passat." A k tomu ještě dodává: "Volkswagen dokázal například v modelu Touran 1.4 TSI DSG** snížit spotřebu paliva o 18 procent v porovnání s předchůdcem, na pouhých 5,4 l/100 km."

V konkurenci dalších nominovaných výrobců se Volkswagen prosadil s celkem 47 inovacemi rovněž v kategorii "Síťově propojené vozidlo". Výňatek z oficiálního odůvodnění poroty: "Bezpečnostní systémy, jako jsou asistenční funkce pro parkování, brzdění a zastavení v nouzových situacích v několika modelových řadách, zajistily značce Volkswagen první místo v kategorii 'Síťově propojená vozidla' mezi velkosériovými značkami. Nápadný je také vysoký počet 14 světových novinek, mezi nimiž je například první asistent pro zastavení v nouzové situaci v MPV (Touran) a v SUV (Tiguan)."

Organizace CAM (Center of Automotive Management) se sídlem v Bergisch-Gladbachu je nezávislým institutem pro empirický výzkum v oblastech automobilového průmyslu a mobility a ve spolupráci se společností PwC (PricewaterhouseCoopers) realizuje každoročně rozsáhlé studie.

*Passat GTE: Spotřeba paliva v l/100 km: 1,6 (kombinovaná); spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 12,2 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 37 (kombinované); třída hospodárnosti: A+
**Touran 1.4 TSI DSG: Spotřeba paliva v l/100 km: 5,6 - 5,4 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 129 - 124 (kombinované); třída hospodárnosti: B

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Souhlasím