Golf CNG Pokroková konstrukce.

Volkswagen TGI

Označení TGI znamená, že daný vůz využívá jako primární zdroj energie stlačený zemní plyn (CNG), který v současné době představuje nejčistější palivo pro spalovací motory. Z technologického hlediska se motory TGI, kterými jsou dané modely vybaveny již při výrobě, jako první na světě mohly pochlubit kombinací turbodmychadla a přímého vstřikování zemního plynu, díky čemuž mohou nabídnout silný výkon při výrazně nižších emisích CO2

Golf TGI

Legendární model s pohonem na CNG

Legendární Volkswagen Golf nyní kromě tradičního komfortu, vysoké bezpečnosti a moderních technologií nabízí také pohon na CNG. Sedmá generace tohoto modelu, která je postavena na platformě MQB (s příčným uložením motoru), je o 100 kg lehčí a má o 23% nižší spotřebu, rozšiřuje prostřednictvím motorizace 1,4 TSI TGI o výkonu 81kW/110 koní své již tak rozsáhlé pole působnosti.

 

 

Vzhledem k vysoké variabilitě nového podvozku je i do tak kompaktního hatchbacku jako je Golf možné pohodlně umístit tlakové nádrže, které pojmou 15 kg CNG, v kombinaci s rezervní benzínovou nádrží na 50 litrů. Při spotřebě kolem 3,4 kg/100 km, která je doprovázena emisemi pouhých 92 g/km CO2, se může dojezdová vzdálenost protáhnout až na 410 km. A pokud připočteme ještě plnou nádrž benzínu, dokáže Golf TGI ujet bez zastávky až 1360 kilometrů.

Protože jsou všechny nádrže integrovány do struktury vozidla, nikterak nezasahují do vnitřního prostoru, neomezují pohodlí posádky a nezmenšují kapacitu zavazadlového prostoru.

Primárním palivem je jako u ostatních modelů TGI stlačený zemní plyn, který je po svém vyčerpání nahrazen benzínem. Toto přepnutí z jednoho druhu paliva na jiný byste nezaznamenali nebýt grafického ukazatele palubního počítače.

 

 

 

Jaké jsou hlavní výhody technologie TGI?

V první řadě se jedná o úsporu na výdajích za palivo, která může oproti konvenčním pohonným hmotám jako jsou benzín a nafta činit 30 až 50%. Dalším finančním bonusem je oproštění od silniční daně pro všechna vozidla s pohonem na CNG, jejichž hmotnost nepřesahuje 12 tun.

Protože kolem pohonu na CNG koluje celá řada mýtů vztahujících se k bezpečnosti a nákladům na údržbu celého systému, rádi bychom Vás ujistili, že je konstrukční řešení palivových nádrží ještě bezpečnější než je tomu u vozů na benzín či naftu. O tom svědčí i fakt, že od září 2011 mohou vozy s pohonem na CNG parkovat ve veřejných garážích. Ani z hlediska údržby nepřináší toto řešení žádné starosti navíc, protože se veškeré potřebné servisní úkony provádí v rámci pravidelných servisních kontrol.

 

Pokud máte zájem o bližší informace o technologii TGI a pohonu CNG, klikněte na níže uvedené tlačítko.

Další postup

Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Souhlasím